رییس سازمان بازرسی:

کسی که قانون را رعایت نکند شایسته نمایندگی مردم نیست

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وظایف و اختیارات مجلس شورای اسلامی ، گفت: مجلس محل قانونگذاری است و داوطلبان ورود به خانه قانون باید خود قانونمندترین باشند.
کد خبر: ۱۶۳۶۴۷

به گزارش ایرنا، محمد نیازی رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم قانونمند بودن فعالیتهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات، گفت: فردی که برای ورود به خانه قانون، قانون را رعایت نکند، شایسته ورود به مجلس و قوه مقننه نیست، چرا که چنین شخصی دیگر نمی‌تواند از دیگران توقع داشته باشد قانونی که در مجلس تصویب شده را رعایت کند.

وی رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای انتخابات را یادآور شد و گفت : با مراقبتهای صورت گرفته خوشبختانه در این دوره از انتخابات شاهد آرامش بیشتری در این زمینه هستیم و گزارش قابل توجهی از استفاده از اموال عمومی و دولتی واصل نشده، البته مواردی به صورت پراکنده در برخی استانها بوده است که پیگیری و برخورد قانونی شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور وعده های غیرعملی، توخالی و خارج از حدود اختیارات و وظایف نمایندگی را مخرب و سوء‌جریان دانست و گفت: اینگونه تبلیغات، زیبنده یک داوطلب نمایندگی مجلس در نظام جمهوری اسلامی نیست و موجب بی اعتمادی و دلسردی مردم می شود که لازم است برای این مساله فکری بشود تا افراد نتوانند عوام‌فریبی کنند.

نیازی اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های عمومی نسبت به شرح وظایف و حدود اختیارات نمایندگان را در انتخابات نمایندگان شایسته، موثر دانست و افزود : اگر مردم بدانند که وظیفه نماینده چیست بهتر می توانند تشخیص دهند که کدام داوطلب با شعارهایش دنبال عوام‌فریبی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور حضور حداکثری مردم در انتخابات و پای صندوقهای آراء را پشتوانه محکم نظام و موجب اقتدار بین المللی کشور دانست و اضافه کرد: مردم با حضور پرشور در انتخابات به جهانیان اعلام می کنند که قطعنامه های زوری و بی منطق و غیرحقوقی آنان هیچ خللی در عزم و اراده آنان جهت پیشرفت و ترقی ایجاد نخواهد کرد و آمادگی آن را دارد که هزینه " نه بزرگ " خود به استکبار را بپردازد چون عزت و استقلال در صحنه بین‌المللی هزینه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها