نشست وزیران امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی

نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی عصر دوشنبه به وقت محلی در داکار ، پایتخت کشور آفریقایی سنگال آغاز شد.
کد خبر: ۱۶۳۶۲۷

به گزارش واحد مرکزی خبر ، وزیر امور خارجه مالزی که در آغاز این نشست ریاست دوره ای سازمان کنفرانس اسلامی را به کشور میزبان ، سنگال تحویل داد موضع واحد و منسجم جهان اسلام در برابر چالشهای جهانی را خواستار شد.

او اوضاع در نوار غزه را در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی نگران کننده دانست و تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی باید در برابر این جنایات، قاطعانه واکنش نشان دهد.

وزیر امور خارجه مالزی همچنین وحدت گروههای مختلف فلسطینی را در برابر سیاستهای سرکوبگرانه اسرائیل ضروری دانست.

وزیر امور خارجه سنگال نیز که کشورش ریاست جدید سازمان کنفرانس اسلامی را بر عهده می گیرد گفت : اسرائیل باید به مقررات و تعهدات بین المللی خود در منطقه پایبند باشد.

بررسی روند فعالیتهای آتی سازمان کنفرانس اسلامی و طرح موسوم به برنامه عمل ده ساله، از مهمترین محورهای مورد بحث در نشست دو روزه وزیران امور خارجه این سازمان عنوان شده است.

یازدهمین نشست سران کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی نیز روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در داکار برگزار خواهد شد.

سازمان کنفرانس اسلامی که دبیرخانه آن در جده است پنجاه و هفت عضو دارد و بعد از سازمان ملل متحد، بزرگ ترین نهاد بین دولتی جهان محسوب می شود.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نشست داکار حضور دارد پیش از این به حضور نماینده ای از آمریکا در این نشست اعتراض کرده و از نظر حقوقی ، آن را مغایر با ضوابط داخلی سازمان کنفرانس اسلامی دانسته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها