اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات توسط محققان ایرانی

شرکت مهندسی پویا پژوه پیشرو از واحدهای فناوری مستقر در پارک علمی و فناوری شیخ بهایی برای اولین بار در کشور با تولید و نصب سیستم حفاظت و پایش وضعیت دائمی (on-line CM) تجهیزات فولاد مبارکه به فناوری تولید این تجهیزات دست یافت.
کد خبر: ۱۶۳۵۶۷

به گزارش مهر، مدیرعامل این شرکت با بیان این مطلب افزود: با دستیابی به این فناوری، ایران به مجموعه کشورهای تولید کننده سیستم‌های اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات پیوست و از این پس وابستگی صنایع کشور به شرکت های خارجی برای تأمین این محصول استراتژیک قطع شده است.

مسجدیان از ویژگی های این سیستم به حفاظت، پایش وضعیت و مشاهده لحظه به لحظه وضعیت ماشین های دوار اشاره کرد و گفت : از دیگر ویژگی های این سیستم، قابلیت ضد آب، غبار، ضربه و انفجار است. همچنین این دستگاه قابلیت تعیین وضعیت هشدار و خطر از روی طیف فرکانسی و تجزیه و تحلیل این طیف‌ها وعیب‌یابی ماشین را دارا است.

وی دیگر دستاورد این شرکت را طراحی و ساخت آنالیزر پیشرفته ارتعاشی هشت کاناله قابل حمل عنوان کرد و گفت : این دستگاه با کیفیت مطابق با استانداردهای بین المللی و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی در صنایع و مراکز تحقیقاتی کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر عامل این شرکت از دیگر دستاوردهای تکنولوژی این موسسه به ساخت اولین نمونه سیستم بالانس اتوماتیک ماشین‌های دوار، انجام خدمات بازرسی فنی بر روی ماشین های دوار شرکت فولاد مبارکه و بهره برداری از ده‌ها پروژه اجرایی و تحقیقاتی در صنایع جهت رفع مشکلات مرتبط با ماشین های دوار اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت پویا پژوه پیشرو از انجام بیش از 20 پروژه با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط کارشناسان این شرکت خبر داد و گفت: این پروژه ها در قالب ایده محوری، نیمه صنعتی، تحقیقات کاربردی، فروش محصول، خدمات مهندسی و طرحهای ارجاعی از سوی صنایع بوده است.

شرکت پویا پژوه پیشرو در سال 82 و به صورت یک هسته فناوری فعالیت خود را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرده و در حال حاضر بیش از 20 کارشناس ارشد برق و مکانیک به صورت تمام وقت در این شرکت فعالیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها