انتقاد موسی پور از بی ثباتی قانون انتخابات

حجت الاسلام موسی پور، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد بازرسی انتخابات در گردهمایی بازرسان و سربازرسان انتخابات در قم با بیان این که وزارت کشور وظیفه اجرای انتخابات را برعهده دارد، «مردم محوری » را مهمترین ویژگی قانون انتخابات دانست و گفت : مردم محوری در چارچوب این قانون موج می زند. به گزارش ایسنا، رئیس ستاد بازرسی انتخابات وزارت کشور گفت : قانون انتخابات در کشور ما به لحاظ ساختار و چارچوب و شاکله قانونی از قوام و استحکام و جایگاه خوبی برخوردار است .
کد خبر: ۱۶۳۳۳۸

وی با بیان این که انتخابات در کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها سالم ترین انتخابات است ، گفت : رای مردم در کشور ما به معنای واقعی تاثیرگذار است و فیگور و ژست انتخاباتی نیست ؛ درحالی که در برخی کشورها، روش ها به گونه ای است که انتخابات ، انتخاب های مشخص و از پیش تعیین شده است.

وی سیال و بی ثبات بودن قانون انتخابات را از مشکلات عمده آن دانست و گفت : قانونی که الان ملاک است بیش از 10بار از سال 78تاکنون اصلاح شده است.

وی در بیان علت این موضوع گفت : هر دوره از انتخابات یک تفکر سیاسی و یک گروه وارد مجلس می شود و با توجه به گرایش های خود برخی مواد قانونی را تغییر می دهد.

وی اظهار کرد: بیشترین تغییرات در قانون راجع به سن ، شرایط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان و تبلیغات بوده است.

وی متغیر بودن ، قابل تفسیر بودن برخی مواد قانونی و عدم جامعیت در برخی جاها را از مشکلات قانون انتخابات عنوان کرد و گفت : باید قانون را تا آنجا که مقدور است به نفع مردم تفسیر کنیم.

وی تاکید کرد: رقابت انتخاباتی باید سالم ترین ، اخلاقی ترین و پرشورترین رقابت های انتخاباتی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها