با اجرای مرحله دیگری از طرح امنیت اجتماعی

خواب دزدها در نیمه شب تهران آشفته شد

با آغاز مرحله دیگری از طرح امنیت اجتماعی از سوی نیروی انتظامی تهران بزرگ ، ماموران پلیس تهران بزرگ بیش از 120سارق حرفه ای و سابقه دار را نیمه شب گذشته دستگیر کردند. به گزارش «جام جم »، ساعت 23شامگاه شنبه نیروهای پلیس تهران بزرگ پس از تقسیم در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ ، عازم محل های ماموریت خود شدند و با پیام سردار رادان ، فرمانده انتظامی تهران بزرگ تیم های اطلاعاتی و عملیاتی ، سارقان حرفه ای و سابقه داری را که از مدتها پیش به دلیل ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب قرار داشتند، یکی پس از دیگری دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۶۲۸۴۸

عملیات گسترده ماموران تا 5بامداد ادامه یافت و با دستگیری بیش از 120نفر از این مجرمان که علاوه بر خسارت مالی ، لطمات جبران ناپذیر روحی و روانی را به مردم وارد می کردند، مقادیر قابل توجهی انواع کیف زنانه ، طلا، تلفن همراه و چند قبضه سلاح گرم و سرد را از آنها کشف و ضبط کردند.

برخورد قاطع با سارقان

ساعت 30/12 روز گذشته و پس از جمع بندی نتایج این طرح در اولین روز، سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در پلیس آگاهی در ارتباط با اجرای مرحله دیگری از طرح امنیت اجتماعی به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

رئیس پلیس پایتخت ابتدا با قدردانی از رسانه ها در پوشش خبری مناسب طرح امنیت اجتماعی ، با اشاره به لایه های مختلف این طرح گفت : با اجرای طرح امنیت اجتماعی بخصوص در بحث امنیت اخلاقی شاهد کاهش 80درصدی مزاحمت ها و اوج رضایتمندی مردم در بخش های مختلف طرح ، بویژه در مقوله برخورد با اراذل و اوباش بوده ایم .

سردار رادان افزود: پس از برخورد با اوباش شاهد کاهش نزاع های دسته جمعی هستیم و این افراد همچنان تحت کنترل قرار دارند؛ به طوری که چند روز پیش نیز 37نفر از آنها دستگیر شدند و بار دیگر تاکید می کنم طرح امنیت اجتماعی باتمام توان استمرار خواهد داشت تا کسی جرات تعدی به حقوق مردم را پیدا نکند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم مردم که بارها از طریق رسانه های جمعی اعلام شده ، موضوع سرقت و بخصوص کیف قاپی است که این رفتار مجرمانه علاوه بر خسارت مالی ، موجب لطمات روحی برای افراد مالباخته می شد که پس از بررسی و جمع بندی موارد مربوط به سرقت پس از هماهنگی با مسوولان قوه قضاییه و گزارش موضوع ، کار اطلاعاتی دقیق با محوریت پلیس آگاهی تهران به صورت هدفمند آغاز شد و شب گذشته بیش از 120نفر از سارقان کیف قاپ با حضور پلیس های تخصصی و تیپ سوم یگان ویژه ناجا، سرکلانتری ها و واحدهای تجسس کلانتری های تهران دستگیر شدند و با اجرای این طرح به 50درصد از اهداف خود دست یافتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: این طرح با قاطعیت ادامه دارد و برای دستگیری دیگر سارقان ، روش های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است ؛ به طوری که این افراد یکی پس از دیگری شناسایی و دستگیر خواهند شد.

اعترافات سارقان

سردار رادان بیان کرد: در حال حاضر تحقیقات ویژه از این مجرمان آغاز شده است و در چند روز آینده نتیجه تحقیقات به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در میان افراد دستگیر شده می توان به یک متهم فراری از زندان اشاره کرد که وی از اعضای باند موسوم به «دیوار چین » بود که پس از محکومیت به حبس ابد، با دریافت مرخصی از زندان متواری شده و برای خود باند سرقت تشکیل داده بود و اعضای این باند به صورت گسترده کیف قاپی می کردند.وی افزود: شب گذشته نیز اعضای یک باند 15نفره دستگیر شدند که تاکنون به 5/1 میلیارد تومان سرقت چک پول از مشتریان بانک ها اعتراف کرده اند و در میان اعضای این باند چند دختر جوان نیز وظیفه وصول چک های دزدی از بانک را به عهده داشتند که به صورت سازمان یافته عمل می کردند.

حمله به افراد مسن

رادان اضافه کرد: همچنین با دستگیری یک سارق که با حمله به افراد مسن کیف آنها را سرقت می کرد، در بازرسی از منزل متهم بیش از 50کیف زنانه و مردانه کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: قطعا هدف از اجرای این مرحله از طرح امنیت اجتماعی ، پاسخگویی مناسب به دغدغه های مردم است و ما موفقیت این طرح را مدیون و مرهون حمایت های ریاست محترم قوه قضاییه ، دادستان تهران و رئیس کل دادگستری استان تهران و همکاران قضایی ایشان هستیم و به سهم خود به عنوان یک پلیس خدمتگزار از این عزیزان که حامی پلیس هستند، تشکر و قدردانی می کنم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: مردم می توانند اطلاعات مربوط به سارقان را به مرکز فوریت های پلیسی 110اعلام کنند و مطمئن باشند پلیس آگاهی این موارد را بررسی و رسیدگی خواهد کرد.وی تاکید کرد: در روزهای پایانی سال ، گشت های آشکار و پنهان پلیس با استقرار در اطراف بانک ها و مراکز خرید، این محل ها را به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار داده و با سارقان برخورد خواهند کرد.

سردار رادان در پاسخ به پرسش خبرنگار «جام جم » در ارتباط با برخورد با خریداران اموال مسروقه گفت : مغازه افرادی که به خرید اموال مسروقه اقدام کنند، با حکم دادستان تهران پلمب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها