آغاز رسمی بهره برداری از سفر کارت ملی

بهره برداری از طرح سفر کارت ملی با توزیع سه کارت نمادین به چهره های ماندگار ، روز سه شنبه در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما آغاز شد.
کد خبر: ۱۶۲۶۵۶

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدعلی کشاورز و فرهاد فخرالدینی دو هنرمند برجسته و دهقان خبرنگار رسانه در مراسم امروز کارت سفر خود را از رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دریافت کردند.

تاکنون دو میلیون و یازده هزار سفر کارت ملی صادر شده است که در مرحله نخست اجرای طرح ، دربرگیرنده کارکنان دولت و بخش های عمومی کشور و در مرحله بعد شامل دیگر قشرهای جامعه خواهد بود.

اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری درمراسم امروز با قدردانی از حمایت های دولت و بخش خصوصی در اجرای طرح سفر کارت ملی تاکید کرد : هم اکنون در این حوزه ،بسیار جلوتر از هدف های تعیین شده در چشم انداز بیست ساله کشور هستیم.

وی با اشاره به نگاه مثبت دولت به صنعت گردشگری افزود : تلاش می کنیم دست کم هزارنقطه ممتازکشور را از جنبه تسهیلات و انبوه سازی سفر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و پشتیبانی دولت آماده بهره برداری کنیم .

رحیم مشایی با بیان این که ما هیچ نقطه فقیری از حیث جاذبه تاریخی و طبیعی در کشور نداریم ، تصریح کرد : با پشتیبانی دولت و بدون پرداخت وجه نقد که موجب تورم میشود ، حداقل دو سفر ارزان برای خانواده های کم درآمد فراهم می کنیم .

وی با اشاره به این که صنعت گردشگری را می توان با به حرکت درآوردن 15 میلیون نفر از کارمندان دولت ، بازنشسته ها و خانواده های آنان و همچنین نهادهای تحت حمایت رونق بخشید ، گفت : با این تدبیر دوران اشغال تخت های مراکز اقامتی به 75 درصد خواهد رسید و سرمایه گذاری در این بخش توجیه اقتصادی خواهد داشت .

وی خاطر نشان کرد : بر اساس اهداف سند چشم انداز 20 میلیون گردشگر و 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دست یافتنی است .

ملک زاده معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز دراین مراسم با ارائه تاریخچه ای از سابقه شکل گیری طرح کارت ملی و همکاری 70 درصد مراکز اقامتی و دستگاه هایی همچون وزارت اقتصاد و دارایی تاکید کرد : برای برقراری عدالت اجتماعی و کارآفرینی در صنعت گردشگری ضروری است که سفر در10 ماه دیگر سال هم توزیع شود .

معاون گردشگری تاکید کرد : بنا بر فرموده رسول گرامی اسلام (ص) باید برای حفظ سلامت مسافرت کنیم و احساس سفر باعث امنیت و ثبات خانواده و غنای فرهنگی جامعه می شود.

ملک زاده افزود : سازمان جهانی گردشگری در گزارشی اعلام کرده است ایران جزو 5 کشور برتر اکوتوریسم و همچنین جزو 10 کشور برتر دارای میراث فرهنگی است .

سفر کارت ملی کارتی است بانکی الکترونیکی و چند منظوره که قابل استفاده در مراکز گردشگری عضو شبکه سفر کارت ملی است و صدور سفر کارت هزینه ای ندارد .

سفر کارت ملی در شبکه ای تی ام قابل استفاده نیست و فقط قابل شناسایی در پایانه های فروش pos موجود در محل مراکز گردشگری عضو شبکه سفر کارت است .

مزایای استفاده از سفر کارت ملی استفاده از تخفیفات درنظر گرفته شده مراکز گردشگری ارائه کننده خدمات سفر کارت ملی ، استفاده از سامانه خدمات فروش و رزرو هتل است علاقمندان میتوانند با مراجعه به پایگاه اینترنتیwww.safarcard.ir یا با تماس با تلفن گویای 88660800 اطلاعاتی بیشتری درخصوص سفر کارت ملی کسب کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها