علی احمدی: سازمان سنجش نگران استاندارد آزمون‌های نهایی نباشد

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی وزارتخانه متبوعش برای اجرای بی‌نقص طرح سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تاثیر 15 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 87، با افزایش استاندارد امتحانات سراسری و نهایی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۵۳۸

به گزارش ایسنا، علی‌رضا علی‌احمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به آمادگی آموزش و پرورش برای اجرای طرح اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تاثیر 15 درصدی سوابق تحصیلی افرادی که در سال‌های 84، 85 و 86 به صورت نهایی و سراسری دیپلم اخذ کرده‌اند، گفت: اگرچه در حال حاضر ضعف‌هایی در برگزاری کاملا استاندارد آزمون‌های سراسری آموزش و پرورش وجود دارد، اما سطح آزمون‌ها تا حدی که سازمان سنجش نگران استاندارد بودن امتحانات نباشد، بالاست.

وی با اشاره به دخالت نمرات حدود 10 درس به عنوان سوابق تحصیلی داوطلب، بسته به نوع دیپلم، یعنی ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی در آزمون سراسری سال 87 به جای معدل، تاکید کرد: در این طرح، تنها دروس کتبی که آزمون‌هایشان از قابلیت برگزاری استاندارد برخوردارند، مدنظر قرار دارد.


اطلاعات داوطلبان کنکور 87 به طور دقیق در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به سوابق برگزاری آزمون‌های نهایی و سراسری از سوی آموزش و پرورش، به وجود ارتباط منطقی و علمی بین نمراتی که در کنکور سال آینده لحاظ می‌شود و گروه آزمایشی داوطلب در دانشگاه نیز اشاره کرد.

وی وجود برخی محدودیت‌ها در کیفیت‌بخشی و استانداردسازی مطلوب امتحانات نهایی و سراسری آموزش و پرورش را نیز غیرقابل انکار خواند و خاطر نشان کرد: سازمان سنجش آموزش کشور نیز در حد خود از این محدودیت‌ها برخوردار است که البته با افزایش همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش و این سازمان، این نواقص تا حد مطلوب برطرف خواهد شد.

علی‌احمدی همچنین با تاکید بر ارائه دقیق اطلاعات داوطلبان از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش در کنکور سال آینده، لزوم رفع فقدان تناسب بین سیستم جمع‌آوری اطلاعات آموزش و پرورش و سازمان سنجش و به روز کردن این سیستم‌ها را نیز یادآور شد.

وی به تصحیح اوراق امتحانات سراسری در سطح کشوری در سال آینده و در نتیجه، کاهش درصد اعمال سلایق در تصحیح اوراق نیز اشاره کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها