در لبنان ، قطر، سوریه و سودان برگزار می شود

هفته فیلم کوتاه ایران و کشورهای مسلمان

هفته فیلم کوتاه ایران و کشورهای عضو اتحادیه فیلمسازان کوتاه کشورهای مسلمان سال آینده در کشورهای لبنان ، قطر، سوریه و سودان برگزار می شود. قرار است در این هفته های فیلم کوتاه آثار شاخص کشورهای ازبکستان ، افغانستان ، ایران ، امارات ، بوسنی و هرزگووین ، پاکستان ، تاجیکستان ، ترکیه ، تونس ، سودان ، سوریه ، فلسطین ، قرقیزستان ، قزاقستان ، قطر، کویت و لبنان به نمایش درآید.
کد خبر: ۱۶۱۹۷۳

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، ناصر باکیده دبیر کل اتحادیه فیلمسازان کوتاه کشورهای مسلمان با اعلام این خبر افزود: پیرو مذاکره و توافق با نمایندگان کشورهای لبنان ، قطر، سوریه و سودان مقرر شد به منظور معرفی اتحادیه در کشورهای مذکور و شناسایی فیلم های کوتاه ایران و کشورهای عضو در قالب هفته فیلم کوتاه آثار شاخص منتخب این کشورها برگزار گردد.

وی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ایران که با هدف معرفی اتحادیه فیلمسازان کوتاه کشورهای مسلمان و عضوگیری کشورهای جدید مسلمان در این اتحادیه در بازار بین المللی فیلم فجر شرکت کرد، به این نتایج و توافقات دست یافت .

دبیرکل اتحادیه فیلمسازان کوتاه کشورهای مسلمان با اشاره به حضور 3نفر از اعضای اتحادیه به عنوان میهمان و داور جشنواره فجر در ایران خاطرنشان کرد: در طول روزهای برپایی بازار فیلم فجر نشست های جداگانه ای با آقایان علی ضاهر از لبنان ، عباس ارناووط از قطر و مصطفی ذریاب از سودان صورت گرفته است .

وی اضافه کرد: با نماینده لبنان و سوریه به منظور آماده سازی شرایط و برنامه ریزی برای برگزاری هفته فیلم کوتاه ایران و کشورهای عضو اتحادیه و معرفی اتحادیه در لبنان مذاکراتی صورت گرفته و بنا شده است این هفته فیلم در اوایل سال آینده در لبنان با حضور همه نمایندگان و فیلمسازان کوتاه کشورهای اسلامی برگزار شود.

به گفته وی ، همچنین مقررگردید هفته فیلم کوتاه ایران و دیگر اعضای اتحادیه پس از لبنان در 5شهر سوریه نیز به اجرا درآید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها