خزاعی: منافقین اطلاعات جعلی در اختیار آمریکا قرار می‌دهند

محمد خزاعی اظهار کرد: گروهک تروریستی منافقین اطلاعاتی جعلی را در اختیار واشنگتن قرار می‌دهد که در آن ادعا می‌شود تهران برای تولید سلاح هسته‌یی تلاش کرده است.
کد خبر: ۱۶۱۵۱۲

به گزارش ایسنا ، محمد خزاعی، سفیر ایران در سازمان ملل روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد که آمریکا اطلاعاتی غیرموثق را از منافقین دریافت می‌کند.

گروهک منافقین در دوران حکومت صدام به رژیم بعث در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی کمک کرد. این گروهک در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

خزاعی گفت که ایران همه مسایل باقیمانده مربوط به برنامه هسته‌یی‌اش را حل کرده است و تهران نباید با هیچ‌گونه تحریمی در سازمان ملل مواجه شود.

وی هشدار داد که تحریم‌های جدید به «اعتبار» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خدشه وارد خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در پی تصویب سومین قطعنامه تحریم علیه ایران بر سر برنامه هسته‌یی تهران است.

خزاعی در کنفرانس خبری گفت که اگر تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب شود «پایبندی به این قطعنامه منطقی نخواهد بود».

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا ارزیابی آژانس از برنامه هسته‌یی ایران را دلیلی برای پیشروی به سوی تحریم‌های جدید سازمان ملل خوانده است.

وی گفت که ایران به فعالیت هسته‌یی ادامه داده و در پاسخگویی به اسناد مربوط به مطالعات ادعایی شکست خورده است.

سفیر ایران در سازمان ملل به خبرنگاران گفت که زمانی که آژانس اسناد آمریکا را مطرح کرد و در تاریخ 15 فوریه برخی از آنها را به ایران نشان داد، دولت ایران می‌دانست که آن اوراق جعلی است زیرا «آنها برخی اسامی را به ما نشان دادند که وجود نداشت» و از افرادی نام بردند که «در برنامه هسته‌یی ایران مشارکتی نداشته‌اند».

خزاعی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: براساس اطلاعات من برخی از این ادعاها به وسیله یک گروه تروریستی – که در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا و هر جای دیگری در اروپا قرار دارد -  جعل شده است.

وی گفت که به منافقین اشاره دارد که در سال 1997 آمریکا، آنها را تروریستی خوانده است.

یکی از اعضای این گروهک در هفته گذشته ایران را به کار بر روی تسلیحات هسته‌یی متهم کرد.

وی روز دوشنبه در پاسخ به اظهارات خزایی به آسوشیتدپرس سخنان وی را کاملا غلط و یاوه خواند.

خزاعی تاکید کرد که برنامه هسته‌یی ایران کاملا صلح‌آمیز است و ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پاسخگویی به تمامی سوالاتی که دیگر کشورها دارند، همکاری می‌کند.

وی افزود: ایران بسیار جدی و صادقانه و فراتر از الزاماتش با آژانس همکاری کرده است، بنابراین کسی باید از وزیر امور خارجه‌ آمریکا بپرسد این پرسش‌ها را از کجا آورده است.

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران در روزهای اخیر هشدار داد که تهران اقدامات متقابلی را علیه هر کشوری که تحریم‌هایی بیشتر علیه آن اعمال کند، اتخاذ خواهد کرد.

خزاعی در پاسخ به این سوال که این اقدامات چه اقداماتی می‌تواند باشد، گفت: قطعا موضوع اقدام نظامی ایران علیه هیچ کشوری نیست بلکه عناصر دیگری وجود دارد که در منطقه – به لحاظ اقتصادی و سیاسی – برای دفاع از حقوقش، ایران را در موضع بالا قرار می‌دهد.

وی درباره روابط آمریکا و ایران تحت ریاست رییس جمهوری جدید در واشنگتن در سال آینده میلادی گفت: مهمترین مساله، داشتن تصویری واقعی درباره قدرت و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی ادامه داد: معتقدم هر کسی این موضوع را متوجه شود، به داشتن رویکردی بهتر در قبال ملت بزرگ ایران فکر خواهد کرد.

خزاعی گفت که در حال حاضر مشکل این است که آمریکا و تعداد معدودی از کشورها «تمایل ندارند ایرانی قدرتمند را در منطقه شاهد باشند». 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها