سلطانیه، نسبت به بازشدن باب جدید در فعالیت‌های آژانس هسته‌ای هشدار داد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌الملی انرژی اتمی، پس از پایان جلسه توجیهی درباره گزارش جدید محمد البرادعی ، مدیر کل آژانس، در جمع خبرنگاران نسبت به باز شدن باب جدیدی در فعالیت‌های دبیرخانه آژانس هشدار داد.
کد خبر: ۱۶۱۴۹۹

به گزارش ایرنا  ، علی‌اصغر سلطانیه ، شامگاه دوشنبه با تشریح روند این نشست که در آن اسلایدهایی ادعایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران نشان داده شد، گفت:من هشدار می‌دهم که باز شدن باب جدید در فعالیت‌های آژانس و دبیرخانه و پرداختن به مسایلی همچون موشک و مواد انفجاری با برنامه‌ها و وظایف مندرج در اساسنامه مغایرت دارد.

وی تاکید کرد که باید از این قبیل رفتارها جلوگیری کرد و اجازه نداد که این فعالیت‌ها در آژانس باب شود، زیرا دبیرخانه آژانس نه تخصص آن را دارد و نه چنین وظیفه و مسوولیتی از طرف اساسنامه به آن محول شده‌است.

سلطانیه افزود: به همه کشورهای عضو هشدار می‌دهیم که آژانس را درگیر مسایل غیرهسته‌ای که هیچ ارتباطی با آن ندارد، نکنند.

وی درباره ماهیت این اسلایدها گفت: در این جلسه برای اولین بار اسلایدهایی از مدارک ادعایی آمریکایی‌ها نشان داده شد و در واقع می‌خواستند به کشورهای عضو بگویند که این اسناد جدیدی بوده که می‌خواستیم به ایرانی‌ها هم نشان دهیم.

وی افزود: در این جلسه توضیح دادم که اولا مطابق برنامه عمل کلیه مسایل باقیمانده حل شده و مدیر کل گزارش خود را ارایه کرده و «اولی هاینونن» ، (معاون مدیرکل آژانس) هم آن را تایید کرده است.

سلطانیه گفت: همه کشورها شاهد بودند اسلایدهایی که اساسا هیچ سندیت ندارد و حتی یک دانشجو نیز می‌تواند آنها را با رایانه طراحی کند، نشان داده شد.

وی تاکید کرد که جلسه روز دوشنبه یک جلسه غیر رسمی توجیهی فنی بود و سندیت ندارد و تنها ملاک عمل و سند مبنایی گزارش جدید مدیر کل آژانس است.

گزارش اخیر البرادعی تصریح کرده است که بر مبنای برنامه عمل مسایل باقیمانده دیگری درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها