معاون نمایندگی ایران در اجلاس بزرگداشت کودکان در نیویورک خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به کودکان در شرایط جنگی و تحت اشغال خارجی شد و گفت جهان مناسب برای کودکان جهانی عاری از
کد خبر: ۱۵۶۱۶۶
تهاجم ، اشغال و درگیری است.
به گزارش ایرنا ، مهدی دانش یزدی در این نشست با بیان اینکه وضعیت این کودکان از سال وخیم تر شده است گفت: بیش از یک میلیارد و میلیون کودک در جهان از جنگ آسیب دیدهاند.
دانش یزدی اظهارداشت: گمان میرود بیش از میلیون پناهنده در جهان وجود دارد که درصد آنان را کودکان تشکیل میدهند. کودکان قربانیان اولیه جنگ، اشغال و درگیری نظامی هستند و لذا جهان مناسب برای کودکان جهانی عاری از تهاجم، اشغال و درگیری است.
وی افزود: حقوق کودکان بدون حمایت از خانواده میسر نخواهد بود و نقش خانواده در حمایت از کودکان واجد اهمیت فوقالعاده ای میباشد و لذا نقش خانواده به عنوان واحد اصلی جامعه بایستی تقویت گردد.
معاون نمایندگی دائم کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق کودک پرداخت و اظهار داشت: در سال کمیته حقوق کودک سازمان ملل، دومین گزارش ادواری ایران را مورد بررسی قرار داد و طی آن از اصل قانون اساسی که آموزش رایگان برای همه شهروندان را تا سطح دبیرستان تضمین مینماید ،استقبال نمود و از اینکه بیش از درصد کودکان سن تا سال به آموزش ابتدایی دسترسی دارند تقدیر بعمل آورد.
دانش یزدی گفت: این کمیته همچنین از عضویت ایران در کنوانسیون سازمان جهانی کار درباره ممنوعیت و رد بدترین اشکال کار کودک استقبال نمود.
وی همچنین به پیشرفت های ایران در مورد تامین بهداشت و آموزش اشاره نمود و افزود: جمهوریاسلامی ایران در سال به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در زمینه ممنوعیت فروش کودکان، فحشاء و هرزه نگاری کودکان ملحق شده است.
مجمع عمومی سازمان ملل امسال به مناسبت بزرگداشت پنجمین سالگرد اجلاس جهانی کودکان (در سال (اجلاس ویژهای را ترتیب داد تا توافقات اجلاس مذکور را پیگیری نماید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها