لاریجانی: اختلاف احمدی نژاد و هاشمی به اندازه ای که رسانه ها می گویند ، نیست

دکتر علی لاریجانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی ، گفت: اختلاف ما با آمریکا در یک سری مسایل استراتژیک است
کد خبر: ۱۵۵۸۹۷
و فقط با سیگنال و کارهای تاکتیکی حل نمیشود.
به گزارش خبرگزاری فارس ، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که عصر امروز چهارشنبه در جمع دانشجویان و اعضای جامع اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد سخن میگفت با اشاره به گزارش دستگاههای امنیتی آمریکا در خصوص فعالیتای هستهای ایران تصریح کرد: این گزارش دو وجهه داشت یک وجهه نکته قوت برای ایران بود و یک وجه نقاط شیطنت آمیزی را در درون خود پنهان داشت.
دبیر سابق شورای امنیت ملی اظهار داشت: اولا در این گزارش اعلام شد که ایران بمب اتمی ندارد و از سال 2003 برنامه سلاح اتمی خود ر ا متوقف کرده است که این مساله برای ایران یک پیروزی بود اما اینکه ایران قبل از سال 2003 به دنبال دستیابی به سلاح اتمی بوده کاملا دروغ و بیاساس است.

وی همچنین از نکات مثبت این گزارش را اذعان آنها به دستیابی ایران به فنآوری پیشرفته هستهای عنوان کرد و گفت: این نشان میدهد استراتژی جمهوری اسلامی درست بوده و ما به یک سطح فنی قابل پذیر در چرخه فعالیتهای هستهای رسیدهایم.
لاریجانی خاطر نشان کرد: اختلاف ما با آمریکا در یک سری مسایل استراتژیک است و با سیگنال و کارهای تاکتیکی حل نمیشود.

همزیستی مسالمت آمیز

وی با بیان اینکه همزیستی مسالمتامیز با دیگر کشورها باید به عنوان یک اصل پذیرفته شود مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: انقلاب را باید با جوهر تفکر علمی و فرهنگ اسلامی و با بسته بندی عقلانی به دنیا عرضه کنیم.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به پرونده موسویان دامن زدن به آن را به صلاح منافع ملی ندانست و افزود: در پرونده موسویان ، قوه قضائیه با عنوان یک قوه مستقل مسیر خود را طی میکند و باید قاضی تصمیمگیری کند.
وی با بیان اینکه هیچ ضرورتی برای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس هشتم را احساس نمیکند، خاطر نشان کرد: نظر من این است افرادی برای انتخابات مجلس کاندیدا بشوند که دارای ظرفیت ،کارآمدی و شجاعت باشند.

اختلاف هاشمی و احمدی نژاد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی اخبار و اطلاعات در دستهای از رسانهها در خصوص دامن زدن به اختلافات میان مسئولان نظام تصریح کرد: نباید اختلاف میان هاشمی و احمدینژاد دامن زده شود و این اختلاف آنقدر که منعکس میشود، واقعی نیست.
وی افزود: ظرفیت اصلاحات در کشور وسیع است و جریانها و گروههای سیاسی بر پایه عقلانی و عدم دامن زدن به رفتار پوپولیستی باید اصلاحاتی را که در قانون اساسی مسیر آن تعیین شده، پیگیری کنند.
وی در مورد استعفای خود از دبیری شورای امنیت ملی اذعان کرد: به دلیل اینکه سلایق مدیریتی من با رئیس جمهور یکی نبود و ممکن بود موجب سایش و وقتگیری شود از این سمت استعفا دادم.
وی با اشاره به اینکه خصوصیات یک مرد سیاسی از نظر اسلامی تکلیفگرایی است، تاکید کرد: یکی از مسائلی که دولت باید از آن بیشتر استفاده کند استفاده از ظرفیت بیشتر نخبگان در اداره کشور است.
وی در ادامه افزود: دولتها باید یک وحدت ملی بر اساس مشارکت گروههای سیاسی در اداره کشور ایجاد کند.
وی در مورد تخریب دریای خزر گفت: بعد از فروپاشی شوروی و اعلام سهمیه 13.5 درصدی ایران از دریای خزر ما اعلام کردیم این سهمیه را قبول نداریم و تاکنون هیچ گونه توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.
لاریجانی افزود: در تعیین رژیم حقوقی خزر مسائل امنیتی، ماهیگیری و محیط زیست، اقتصادی و زیربستر و روبستر دریای خزر باید مد نظر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه ما با روسیه در زمینههای اقتصادی، نظامی، سلاح، انرژی صلحامیز هستهای و موارد گوناگون دیگر ارتباط داریم تصریح کرد: در سفر پوتین همکاریهای متقابل و مسائل مخلتف، مطرح و در زمینه مسائل امنیت خزر گفتگو و پیشنهاداتی برای پیگیری مطرح شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها