رئیس کمیته انتقالی گفت: هنوز هم میگویم که شخص رئیس جمهوری میتواند در انتخابات شرکت کند؛ اما رئیس سازمان تربیت بدنی نمیتواند.
کد خبر: ۱۵۵۳۳۵

محسن صفایی فراهانی در خصوص اینکه چطور در مصاحبههای گذشته، ثبت نام رئیس جمهوری در انتخابات فدراسیون را هم بدون مشکل عنوان کرده بود ولی اکنون که رئیس سازمان تربیت بدنی نامزد است، فیفا با این قضیه موافق نیست، اظهار داشت: تمام قوانین و مقررات بینالمللی در سایتهای مختلف خبری موجود است. در مورد واجد شرایط بودن افرادی که میتوانند در انتخابات شرکت کنند، مادههای قانونی مشخص است. هنوز هم میگویم که شخص رئیس جمهوری هم میتواند در انتخابات شرکت کند اما رئیس سازمان تربیت بدنی نمیتواند.
وی عنوان کرد: رئیس سازمان تربیت بدنی پاسیرمیکر ورزش دولت در ورزش است. او نماینده دولت در رابطه با سیاستگذاری در این بحث است. پس نمیتواند به عنوان رئیس فدراسیون هم انتخاب شود.
به گزارش خبرگزاری فارس ، رئیس کمیته انتقالی ادامه داد: فیفا و AFC به شخص کاری ندارند؛ بلکه پست آقای علی آبادی مانع از حضور ایشان در انتخابات است. فیفا و AFC درباره سایر مسائل با فوتبال ایران مشکلی ندارد. در جلسهای هم که در چهار دسامبر (سه شنبه هفته گذشته) برگزار شد، بحثی درباره تعلیق نداشتیم.
صفایی فراهانی عنوان کرد: در این جلسه در مورد تعویق انتخابات فدراسیون هم بحث کردیم. در نامهای که به فیفا نوشته بودم، در مورد همین موضوع از آنها پرسیدم که پاسخ دادند، اگر زمان انتخابات به بعد از دسامبر موکول شود، مشکلی نیست. آنها مخالفتی با این قضیه ندارند.
وی تصریح کرد: در صورتیکه همین مسائل ایراد گرفته شده از فیفا برطرف شود، انتخابات برگزار میشود. هیچ مشکلی فوتبال ایران را تهدید نمیکند.
صفایی فراهانی درباره نشست توکیو که 15 دسامبر با حضور مسئولان فیفا و AFC برگزار میشود و به گفته بلاتر قرار است در مورد آینده فوتبال ایران هم تصمیمگیری شود، اظهار داشت: از تشکیل این جلسه خبری ندارم. نمیگویم این کنفرانس برگزار نمیشود؛ اما در مورد ایران نخواهد بود. وی افزود: محل تصمیمگیری در مورد چنین مسائلی، باید فیفا باشد. چنین بحثهایی در جلسه اکسکو مطرح می شود. این جلسه در توکیو برگزار نمیشود و اصولا اکسکو در دسامبر جلسهای ندارد.
رئیس کمیته انتقالی فوتبال ایران عنوان کرد: تصمیمگیری در چنین مسائلی با نظر شخصی بلاتر صورت نمیگیرد. این بحثها شخصی نیست که به تنهایی تصمیم بگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها