آیتالله قربانعلی دری نجفآبادی دادستان کل کشور امروز در همایش "روز جهانی ایدز"، ازدواج موقت را یکی از راهکارهای موثر کنترل و مبارزه با ایدز
کد خبر: ۱۵۴۶۲۹
در کشور دانست و خواستار آن شد این موضوع به صورت استراتژی مشترک کشورهای اسلامی درآید.
به گزارش ایرنا، دری نجفآبادی ، گفت: ازدواج موقت به عنوان یکی از راهکارهای کنترل و مبارزه با ایدز در کشور میتواند موثر باشد.
وی بااشاره بهاین که در موضوع پیشگیری از ایدز، ازدواج مهماست، گفت: در این موضوع گاهی اوقات ازدواج و قرادادهای موقت مطرح میشود که متاسفانه برخی آن را به گونهای دیگر تعبیر میکنند.
دادستانکل کشور تصریح کرد: دیدگاهجمهوری اسلامیایران در مورد مبارزه با ایدز ، متعهدانه و حکیمانه است.
وی تاکید کرد : باید یک استراتژی در خصوص پیشگیری ، درمان، مقابله با ایدز در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی تعریف شود.
به گفته وی، امروز ویروس "اچ آی وی" یکی از مشکلاتی است که در صورت بروز، نه تنها فرد مبتلا، بلکه خانواده و جامعه را درگیر میکند.
دری نجفآبادی با اشاره بهاین که کشورهای اسلامی میتوانند بر اساس مبانی اسلامی و کرامت انسانی استراتژی مبارزه با ایدز را طراحی کنند ، افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه در این خصوص به شمار میآید.
وی افزود: قوه قضاییه چه در بخش زندانها و چه در مورد معتادان زندانی یا مرخص شده از زندان ، از همکاری دستگاههایی همچون وزارت بهداشت و هلال احمر و همچنین دانش پزشکان و متخصصان بینیاز نیست.
دادستان کل کشور خطاب به مجامع بینالمللی، گفت: در چنین جهاد مقدسی و در مبارزه با ایدز اگر با جمهوری اسلامی ایران غرض سیاسی دارید ، این غرض را اعمال نکنید.
وی افزود: اگر با ایران در زمینه انرژی هستهای دست و پنجه نرم میکنید، در چنین مساله حیاتی (ایدز) که به سلامت انسانها بستگی دارد، دست و پنجه نرم نکنید که آسیب آن به تمام انسانها میرسد.

انداختن تقصیر بر عهده ایران

دری نجف آبادی با اشاره به این که همسایههای ایران ، آمار دقیقی از مبتلایان بهایدز درکشورشان ندارند، گفت: این کشورها تقصیر را بهگردن ایران می اندازند و جمهوری اسلامی را زیر سوال میبرند.
وی افزود: این در حالی است که به عنوان مثال هشت هزار تن موادمخدر در کشور افغانستان تولید میشود و انسانها را آلوده میکند، ولی از سویی ایران را در خصوص ایدز متهم میکنند.
همایش یک روزه "روز جهانی ایدز" با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی،رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، رییس جمعیت هلال احمر، رییس سازمانزندانها، مدیر منطقهای سازمان جهانی بهداشت ، نمایندگان سازمان ملل ویونیسف و جمعی از کارشناسان و متخصصان در تالارعلامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
درپایان این مراسم ازجمعی از فعالان کشور در زمینه مبارزه با ایدز تقدیر شد.
طبق آمارها بیش از 70 هزار ایرانی به بیماری مهلک ایدز مبتلا هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها