مهر: نشریه فرانسوی لیبراسیون در گزارشی با تاکید بر لزوم توقف روند غیرحقوقی کشورهای دارنده سلاح های کشتار جمعی از سویی و تداوم همکاری سازنده ایران با دیده بان هسته ای سازمان ملل
کد خبر: ۱۵۳۴۱۶
از دیگر سو تاکید کرده است: انتظار راستی آزمایی از ایران بدون توقف کشورهای دارنده سلاح اتمی غیرمنطقی است.
نشریه فرانسوی لیبراسیون با انتشار گزارشی تحت عنوان «اروپایی ها! مانع جنگ علیه ایران شوند» بار دیگر انزوای سیاست های یکجانبه گرایانه واشنگتن علیه ایران را به نمایش گذاشته است.
در این گزارش تصریح شده است: اوایل اکتبر 2007 تعدادی از شخصیت های سیاسی ، مذهبی ، نظامی ، روشنفکری و هنرمند امریکایی از سربازان ، افسران و فرماندهان نظامی امریکایی خواستند تا از پذیرش هر گونه دستور ساماندهی اقدام خصمانه علیه ایران سرپیچی کنند. ما نیز چنین فراخوانی را در این خصوص به دوستان اروپایی خود تعمیم می دهیم.
لیبراسیون در ادامه و در مقاله ای مشترک از میشل روکارد نخست وزیر پیشین فرانسه و نماینده این کشور در پارلمان اروپایی ، یهودا آتایی عضو کمیته اسرائیلی برای خاورمیانه عاری از سلاح کشتارجمعی و مسوول اجرایی شبکه مدیترانه عاری از اتم و ژان ماری ماتین دکترای فلسفه و رئیس اقدام شهروندی برای خلع سلاح هسته ای ، از اروپایی ها دعوت کرده تا مانع هر گونه اقدام خصمانه امریکا علیه ایران شوند.
لیبراسیون با اشاره به مقاله مشترک مذکور می افزاید: همان گونه که مولفان فراخوان یادآوری کرده اند، ایران به امریکا حمله نکرده ، از طرف دیگر هم امریکا امضاکننده اساسنامه سازمان ملل است و در نتیجه براساس قوانین بین المللی و همچنین قانون اساسی امریکا که معاهده ها را به عنوان قانون برتر کشور می داند، هرگونه حمله به ایران اقدامی غیرقانونی است.
این نشریه فرانسوی ادامه می دهد: تمام این نکات برای دولت ها، نظامیان و شهروندان کشورهای اروپایی عضو سازمان ملل ، چه متحد با امریکا در چارچوب ناتو و چه غیر از آن ، صدق می کند و در نتیجه از تمام این کشورها دعوت می کنیم تا پیشاپیش از هرگونه همکاری ، کمک سیاسی ، اقتصادی یا نظامی و هرگونه حمایت لجستیکی در صورت تحقق اقدام نظامی امریکا علیه ایران ، خودداری کنند.
در این مطلب با اشاره به موفقیت تعامل مثبت ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته ای می خوانیم: زمانی که می بینیم ایده دیوانه وار استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی برای ممانعت از ساخت سلاح اتمی ، به رغم تکذیب های ایران و البته تایید بازرسی های آژانس بر این تکذیب ها آماده شده ، اوضاع بازهم وخیم تر خواهد شد.
لیبراسیون می افزاید: همان گونه که بند 6 ان.پی.تی پیش بینی می کند، فقط با متعهد شدن در راه خلع سلاح هسته ای از طریق مذاکره است که جامعه بین الملل می تواند اهداف خود را برای راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران محقق کند و اطمینان به این نکته که ایران در پی دستیابی به سلاح هسته ای نیست ، باید همزمان با انصراف کشورهای دیگر منطقه از خواست «اشاعه» و هدایت کشورهای هسته ای چون اسرائیل ، پاکستان و هند برای درگیر شدن در مسیر جهانی فارغ از هرگونه سلاح هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی ، در خاورمیانه و هر جای دیگری صورت پذیرد.
این نشریه فرانسوی با تاکید بر لزوم نیل به راه حلی همه جانبه جهت تحقق صلح و امنیت برای تمام کشورها و مردم خاورمیانه و جهانیان از طریق دیپلماسی ادامه می دهد: در این چارچوب باید از ریخته شدن اشک ها و خون های تازه جلوگیری کرد. این نکته و تحقق آن به منزله اجازه دادن به استیلای منطق برای فرزندان و نوه های ما خواهد بود که در کنار هم و در جهانی کمتر خشن ، بیشتر عادلانه و بیشتر انسانی ، بدون جنگ ، بدون سلاح و بدون تهدید هسته ای زندگی کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها