جام جم قزوین - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در هفتمین جلسه شورای تحقیقات ادارهکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر ضرورت نوآوری در پژوهشها اظهار داشت: پژوهش زمانی معنا پیدا میکند که به خلق محصول یا ارائه خدمتی نو منجر شود و بتواند مسألهای را حل کند. وی خلاقیت و نوآوری را شرط اصلی اثرگذاری پژوهش دانست.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه در دانشآموزان پژوهشگر تصریح کرد: قدردانی مدیران مدارس از دانشآموزان پژوهشگر میتواند زمینهساز شکلگیری اعتمادبهنفس و استمرار مسیر علمی آنان باشد. حل مسائل کشور با پژوهش و تفکر علمی ممکن است و آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای این رویکرد است. لازم است این فرهنگ از دوره ابتدایی آغاز شود و مدارسی مانند سمپاد عمیقتر به این حوزه ورود کنند.
اصغری همچنین بر اهمیت حمایت از ایدههای نوآورانه دانشآموزان تأکید کرد و افزود: تجاریسازی ایدهها، بهویژه در هنرستانها، باید مورد توجه قرار گیرد. هر محصول یا خدمتی که قابلیت توسعه دارد باید با حمایت مجموعه آموزش و پرورش همراه شود تا به نتیجه مالی و عملی برسد.
در این جلسه بر نواختهشدن زنگ پژوهش در مدارس، معرفی الگوهای موفق پژوهش در زندگی، و توجه به شاخصهای اثرگذار پژوهشی نیز تأکید شد.
گفتنی است؛ در این نشست، موضوعاتی از جمله پرداخت حقالزحمه داوران، شرح محورهای پژوهشی، بررسی عملکرد مناطق، و برنامههای تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی و دانشآموزان در هفته پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
سفیر کشورمان در ترکیه در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
هنرمندان در گفتوگو با «جامجم» از مؤلفههای هنری و فردی شخصیت زندهیاد ناصر مسعودی میگویند
امیر دریادار شهرام ایرانی در گفتوگو با روزنامه «جامجم» به مناسبت روز ملی جزایر سهگانه مطرح کرد
«جامجم» در گفتوگو با رئیس انجمن متخصصان بیماریهای عفونی بررسی کرد