خرابی جاده محور17 درصد شکایت‌های مردمی به راهداری خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۱۳ هزار و ۴۴۰ شکایت از سوی مردم در سامانه ۱۴۱ راهداری در نیمه نخست امسال به ثبت رسیده که ۲ هزار و ۲۷۷ مورد معادل ۱۷ درصد مربوط به خرابی و وضعیت جاده‌ها بوده است.
کد خبر: ۱۵۲۱۴۰۷

خرابی جاده محور17 درصد شکایت‌های مردمی به راهداری خراسان رضوی

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر شهامت  افزود: از مجموع شکایت ثبت شده در سامانه ۱۴۱ در این مدت، ثبت هشت هزار و ۹۴۶ مورد معادل ۶۶.۵ درصد در حوزه حمل‌ونقل کالا، ۲ هزار و ۲۲۰ شکایت معادل ۱۶.۵ درصد در حوزه حمل‌ونقل مسافر و ۲ هزار و ۲۷۷ شکایت برابر با ۱۷ درصد از کل شکایات مربوط به مشکلات جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل توانسته‌اند به همه شکایات واصله در حوزه مسافر رسیدگی کنند، بیان کرد: در بخش حمل‌ونقل کالا نیز به هشت هزار و ۳۴۵ تماس معادل ۹۳ درصد شکایات در این بخش رسیدگی شده و ۶۰۱ شکایت معادل هفت درصد در دست پیگیری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیشترین اعتراضات در بخش حمل و نقل کالا را مربوط به عدم پرداخت کرایه رانندگان عنوان کرد و گفت: عمده شکایات مربوط به حوزه راه‌ها بیشتر به موضوع روکش جاده‌ها و وجود چاله‌های پرمخاطره اختصاص داشته است که فقط به ۱۹ مورد از شکایات در بخش وضعیت راه‌ها رسیدگی نشده است.

شهامت گفت: افزایش تعداد شکایات مردمی در سامانه ۱۴۱ نشان‌دهنده اعتماد عمومی به این سامانه برای پیگیری مشکلات حمل‌ونقل و جاده‌ای است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، آمار بالای رسیدگی و رضایت‌مندی شاکیان، بیانگر تلاش کارشناسان برای بهبود خدمات و ارتقای کیفیت در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای استان به شمار می‌رود، استمرار این روند می‌تواند موجب ارتقای سطح ایمنی، کاهش نارضایتی‌ها و افزایش بهره‌وری شبکه حمل‌ونقل در خراسان رضوی شود.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته، از نظر طول راه‌ها جایگاه دوم کشور را در اختیار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها