رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیسراه ناجا با بیان این که در 24 ساعت گذشته، 13 فقره تصادف منجر به فوت رخ داد که در آن 23 تن
کد خبر: ۱۵۱۸۶۱
جان باختند ، تاکید کرد: 85 درصد این تصادفات به دلیل بیتوجهی به جلو و انحراف به چپ به وقوع پیوست.
سرهنگ حسین علیشاهی در گفتوگو با ایسنا به تمامی رانندگان هشدار داد: باید با سرعت مطمئنه در جادههای کشور تردد کنند؛ سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده تشخیص بدهد چنانچه با حادثهای مواجه شود بتواند خودرو را کنترل کند، اما سرعت مجاز سرعتی است که بر روی تابلوها درج شده است.
وی افزود: رانندگان باید توجه داشته باشند که سرعت مجاز همان سرعت مطمئنه نیست، چرا که هر رانندهای، خود تشخیص میدهد که باید با چه سرعتی حرکت کند.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیسراه ناجا تاکید کرد: بیشترین توصیه پلیس این است که افراد از انحراف به چپ نابهجا و غیرمجاز جدا خودداری و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
بنابر اعلام سرهنگ علیشاهی، بیتوجهی به جلو معمولا به دلیل خوردن، آشامیدن، خستگی، خوابآلودگی، صحبت با تلفن همراه و ... رخ میدهد، از این رو رانندگان با رعایت این نکات از به خطر انداختن جان و مال خود خودداری کنند. از سوی دیگر، انحراف به چپ نابهجا که درصد قابل توجهی از تصادفات را به خود اختصاص میدهد نیز از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بر این اساس رانندگان از انحراف به چپ غیرمجاز و مجاز به صورت نابهجا پرهیز کنند.

چهار فوتی نتیجه برخورد کامیون با پیکان

براساس گزارش مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیسراه ناجا ساعت 18 روز جمعه هجدهم آبان ماه، تصادفی در محور کیلومتر 5 جاده قدیم ساوه میان یک دستگاه کامیون بنز و یک دستگاه پیکان رخ داد که به کشته شدن چهار تن از سرنشینان خودرو پیکان منجر شد.

دو کشته و 7 مجروح در تصادف سه دستگاه خودرو سواری

سرهنگ علیشاهی همچنین از وقوع تصادف دیگری میان سه دستگاه خودرو سواری در کیلومتر 14 محدوده خرمآباد - پلدختر خبر داد و گفت: این حادثه ساعت 16:40 روز جمعه میان پیکان پراید و سمند رخ داد که به کشته شدن دو تن از سرنشینان و مجروح شدن 7 تن منجر شد.
وی افزود: در پی وقوع این حادثه که علت وقوع آن انحراف به چپ خودرو پیکان اعلام شد، 5 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

آتش گرفتن 6 پژو

سرهنگ علیشاهی گفت: ساعت 18:30 روز جمعه هجدهم آبان ماه، 8 دستگاه وسیله نقلیه شامل شش دستگاه انواع خودروهای پژو، یک دستگاه «بی ام و» و یک دستگاه اتوبوس مسافربری از نوع «ایلیارد» در محور «قزوین - کرج» مقابل میدان استاندارد شهرستان کرج در لاین جنوبی به سمت کرج حرکت میکردند که ناگهان به دلیل نامعلومی هر 8 خودرو با یکدیگر برخورد کرده و دچار آتشسوزی شدند.
وی درباره علت وقوع این حادثه به ایسنا گفت: علت تامه این تصادف همچنان از سوی کارشناسان در دست بررسی است، اما به طور کلی بیتوجهی به جلو، حادثه اولیه را رقم زده است.
سرهنگ علیشاهی گفت که این تصادف، تلفات جانی نداشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها