سرپرست اداره‌کل راه آهن جنوب‌شرق؛

آغاز بکار لکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

محمدمهدی زارعی، سرپرست اداره‌کل راه آهن جنوب‌شرق گفت، اضافه شدن یک دستگاه لکوموتیو اختصاصی به ناوگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، پیشرفت فیزیکی و عملیات مکانیزه ریل گذاری پروژه راه آهن زاهدان به چابهار را تسریع و تسهیل می‌کند.
محمدمهدی زارعی، سرپرست اداره‌کل راه آهن جنوب‌شرق گفت، اضافه شدن یک دستگاه لکوموتیو اختصاصی به ناوگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، پیشرفت فیزیکی و عملیات مکانیزه ریل گذاری پروژه راه آهن زاهدان به چابهار را تسریع و تسهیل می‌کند.
کد خبر: ۱۴۹۶۶۹۴

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از ایرنا، محمدمهدی زارعی درمراسم آغاز به کار لکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اظهار کرد: لکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نخستین لکوموتیو ساخت داخل است که وارد سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی افزود: اتصال بندر چابهار به شبکه راه‌آهن و امتداد آن تا پایانه میلک - سرخس سبب افزایش ظرفیت تخلیه بار در بنادر چابهار، تقویت و رونق کریدور ترانزیتی شمال – جنوب و کریدور شرق کشور، توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق شرقی کشور می‌شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب‌شرق بیان کرد: کریدور شمال- جنوب، مهم‌ترین حلقه تجارت آسیا و اروپاست که شاخصه آن نسبت به سایر مسیر‌ها از نظر زمان تا ۴۰ درصد کوتاه‌تر و از نظر هزینه ۳۰ درصد ارزان‌تر است.

وی ادامه داد: کریدور شمال- جنوب از هند شروع و پس از گذر از ایران و سایر کشور‌ها به روسیه می‌رسد، مسافت ۶هزار و ۹۴۸ کیلومتری، زمان در نظر گرفته شده برای این کریدور ۱۹ روز است.

زارعی تصریح کرد: مسیر رایج برای ترانزیت کالا از بمبئی به مسکو یک مسیر دریایی وجود داشت که از دریای عمان آغاز و از خلیج عدن، دریای سرخ، دریای مدیترانه، دریای شمال و دریای بالتیک می‌گذشت و حدودا ۴۵ روز به طول می‌انجامید.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا ۴۰۰ پروژه راه و راه آهن در کریدور شمال- جنوب قرار دارد که پروژه راه آهن چابهار – زاهدان و پروژه راه آهن رشت- آستارا مهمترین پروژه‌های حوزه حمل و نقل ریلی جهت رونق این کریدور محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب‌شرق گفت: بندر چابهار به عنوان تنها‌ترین بندر اقیانوسی کشور، نزدیک‌ترین بندر برای دسترسی کشور‌های آسیای مرکزی به آب‌های آزاد است، کریدور شمال – جنوب که درحال حاضر از بندر بمبئی آغاز و از طریق دریا به بندرعباس درجنوب ایران متصل می‌شود؛ با طرح توسعه سواحل مکران و افزایش ظرفیت تخلیه بنادر چابهار، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها