شفافیت ایرانی در مقابل پنهانکاری اسرائیلی

ساعاتی بعد ازحمله اخیرصهیونیست‌هابه برخی مراکز نظامی کشورمان،پدافند ایران بیانیه‌ای درباره شهادت دو تن از رزمندگان غیور این نیرو را اعلام کرد و اوایل شامگاه شنبه هم که دو نفر از رزمندگان مجروح آسمانی شدند، ارتش ایران بیانیه تکمیلی داد و شهادت دو دلاور دیگر ارتشی را به اطلاع مردم شهیدپرور ایران رساند.
ساعاتی بعد ازحمله اخیرصهیونیست‌هابه برخی مراکز نظامی کشورمان،پدافند ایران بیانیه‌ای درباره شهادت دو تن از رزمندگان غیور این نیرو را اعلام کرد و اوایل شامگاه شنبه هم که دو نفر از رزمندگان مجروح آسمانی شدند، ارتش ایران بیانیه تکمیلی داد و شهادت دو دلاور دیگر ارتشی را به اطلاع مردم شهیدپرور ایران رساند.
کد خبر: ۱۴۷۹۰۴۸
 
این شفافیت مستحضر به اقتدار و البته مبتنی بر فرهنگ شهادت‌طلبانه، درحالی است که رژیم و جامعه پادگانی صهیونی، هیچ‌گاه آماری رسمی از کشته‌های خود در عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ ایران و اصولا در هیچ عملیات دیگری که مقاومت عامل آن است، ارائه نمی‌دهد.رسانه‌های غربی برای سال‌ها مسئول تزئین جامعه جعلی صهیونی بوده‌اندو دروغ «اسرائیل تنها دموکراسی خاورمیانه» را به خورد افکار عمومی خود داده‌اند، اما صهیونیست‌ها با سانسور اخبار مربوط به کشته‌های خود طی یک سال پس از عملیات طوفان‌الاقصی، به‌دنبال بی‌اثرسازی و خنثی‌کردن نیروی مقاومت هستند. این معادلات از طوفان‌الاقصی به این سو البته به هم ریخته و مقامات صهیونی گاهی تحت فشار افکار عمومی، ناچارند در گوشه‌ای از سخنرانی‌های خود، آماری بدهند و شاید بشود این آمار را مثلا در قسمتی از گزارش خبری یک روزنامه اسرائیلی و نه به‌عنوان تیتر آن گزارش، یافت. با وجود این، خبری از صدور بیانیه رسمی از سوی صهیونیست‌ها نیست. بماند که بعد از عملیات کوبنده وعده صادق ۲، مقامات امنیتی صهیونی برای ممانعت از گسترش آثار مربوط به اصابت موشک‌های ایرانی، اعلام کردند که با منتشرکنندگان تصاویر برخورد خواهند کرد و در همین باره، یک خبرنگار آمریکایی که فیلمی را به‌طور اتفاقی از لحظه برخورد موشک‌ها به یکی از مراکز نظامی اسرائیل گرفته و منتشر کرده بود، توسط صهیونیست‌ها بازداشت شد. همین نوع رفتار، ادعای جامعه باز در اسرائیل را به‌غایت بی‌معنا نشان می‌دهد. 
   
معاریو: در باتلاقیم، پایان جنگ لازم است
دلیل این لاپوشانی صهیونیست‌ها البته صرفا حفظ نمای بیرونی و القای شکست‌ناپذیری رژیم ورشکسته اشغالگر قدس نیست، بلکه دلیل داخلی هم دارد. جامعه عنکبوتی اسرائیل که از چند سال پیش تاکنون، حول محور موافق و مخالفان بنیامین نتانیاهو و باند خبیثش به‌شدت دوقطبی شده، اساسا طاقت شنیدن آمارهای واقعی را ندارد. هرگونه لو رفتن آمار واقعی، صدای آن دسته‌ای را که دنبال پایان‌دادن به جنگ هستند، بلندتر می‌کند.درهمین رابطه، اخیرا روزنامه عبری «معاریو» نوشت که بعد از کشته‌شدن ۱۳ نظامی در یک روز، جامعه این احساس را پیدا کرد که در حال غرق‌شدن در باتلاق است و در این میان، مسئولان سیاسی هم در تبدیل دستاوردهای تاکتیکی ارتش اسرائیل در جبهه‌های جنگ در غزه و لبنان به دستاورد بزرگ، ناکام مانده‌اند. این روزنامه صهیونیستی، همچنین با هشدار درباره این‌که در آستانه پایان فصل پاییز هستیم و به‌تدریج ابرهای باران‌زا روی الجلیل سایه می‌افکنند، تصریح کرد که طی چند روز یا شاید چند هفته آینده، باران تمام منطقه را خواهد شست و نظامیان اسرائیلی، واقعا در یک باتلاق قرار خواهند گرفت.روزنامه معاریو همچنین با اشاره به ۹۰۳ نظامی به‌هلاکت‌رسیده این رژیم که از همه‌جا از کیبوتس‌ها، روستاها، شهرک‌ها،روستاهای درزی و ازشمال، مرکز وجنوب هستند، افزود: «رهبری سیاسی در اسرائیل نمی‌داند و نخواهد فهمید مهم‌ترین گام این جنگ را چگونه بردارد و به تعبیری، هنوز طرحی برای خروج از جنگ در اختیار ندارد.» این روزنامه در نهایت به کابینه رژیم توصیه کرده که قبل از بارش باران و قبل از این‌که اسرائیل در این باتلاق غرق شود، طرح پایان جنگ در غزه وشمال را تدوین کند.سیاست سانسور شدیدی که صهیونیست‌ها درباره آمار کشته‌ها و زخمی‌های نظامیان خود در نبرد با رزمندگان مقاومت در پیش گرفته‌اند، نشان از ضعف مفرط این رژیم در مدیریت فضای جنگی دارد و گویای آن است که تل‌آویو، به‌نوعی قافیه را باخته است. در مقابل جمهوری اسلامی ایران، اصل شفافیت را در دستورکار دارد و این اصل، خود را در انتشار تعداد دقیق شهدای پدافند ارتش در جریان تعدی اخیر صهیونیست‌ها نشان داد. علاوه بر شکست صهیونیست‌ها در مدیریت فضای جنگی، عامل دیگری که رژیم اسرائیل را به سمت سیاست شدید سانسور اخبار سوق داده، دور ماندن از ناامنی و مخدوش‌شدن شرایط امنیتی حاکم بر جامعه صهیونی است.جامعه صهیونی از همان ابتدای تشکیل رژیم اسرائیل، مبتنی بر امنیت بوده و کارکرد تمام سازمان‌های اطلاعاتی، نظامی و استخباراتی اسرائیل، ناظر بر تولید امنیت برای حفظ انسجام جامعه نامشروع صهیونی است. اکنون که به واسطه جهاد ومقاومت رزمندگان اسلام، امنیت در تمام اراضی اشغالی عملا نابود شده، سران صهیونیست سعی می‌کنند با سانسور اخبار و مرعوب‌ساختن خبرنگاران، امنیت کاذب به جامعه خود هدیه دهند که البته در عمل، این سیاست شکست خورده است. در مقابل جمهوری اسلامی ایران که اقتدار و امنیتش را از خون شهدا و حضور مردم شهیدپرور می‌گیرد، هیچ باکی از انتشار دقیق اطلاعات مربوط به جنگ ندارد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها