یک روزنامه سوری به نقل از سخنگوی حماس نوشت روز جهانی قدس مساله فلسطین را زنده نگه می دارد و قدس را که در زیر چکمه های متجاوزان صهیونیست قرار دارد همچنان در جایگاه مهمترین موضوع جهان عرب و اسلام قرار می دهد.
کد خبر: ۱۴۷۸۶۶

روزنامه الثوره به نقل از سامی ابوزهری ، افزود : حمایت همه جهان عرب و اسلام از مساله قدس و فلسطین در عمل نیز باید تقویت شود.
روزنامه الثوره در خبر دیگری از شیخ محمد حسین مفتی قدس شریف می افزاید: تظاهرات مسلمانان در این روز از اهمیت خاصی برخوردار است و ما باید فعالیت هایمان را برای حمایت از قدس در سطح منطقه ای و بین المللی گسترش دهیم و فراموش نکنیم که برای تحقق هدف اصلی خودمان یعنی آزادسازی همه سرزمین های اشغالی و ملت فلسطین نیاز به اتخاذ مواضع یکپارچه داریم.
الثوره به نقل از مفتی قدس افزود: هرگونه فعالیت تبلیغاتی در روز جهانی قدس و اعلام حمایت از قدس شریف و مردم فلسطین ثمربخش و سبب افزایش امیدها به پیروزی مقاومت است.
شیخ محمد حسین با انتقاد از تلاش صهیونیست ها برای یهودی سازی این شهر و مسجد مقدس آن تصریح کرد صهیونیست ها بطور رسمی اعلام کرده اند که هدف آنها تخریب مسجدالاقصی و ساخت معبد ادعایی شان به جای آن است.
الثوره نوشت فلسطینیان هر سال در اخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس دردهای این شهر و مسجد الاقصی نخستین قبله و سومین مکان مورد احترام مسلمانان جهان را برای جهانیان یادآور می شوند.
این نشریه افزود" مراسم روز جهانی قدس همچنین بیانگر لزوم مقاومت فلسطینیان در برابر طرح ها و نقشه های امریکایی - صهیونیستی در منطقه به شکل عام و در فلسطین به شکل خاص تا دستیابی به آزادسازی سرزمین های اشغالی است.
این نشریه نوشت در همین چارچوب بسیاری از شخصیت های سیاسی و فکری عرب و مسلمان معتقدند که قدس تنها مربوط به فلسطینیان نیست بلکه موضوعی مربوط به همه مسلمانان جهان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها