پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اعلام کرد؛

برگزاری جلسه بررسی همکاری‌های مشترک ایران با کشور‌های عضو بریکس

راهکار‌های رفع مشکلات و موانع و تسریع در اجرا و پیشبرد تفاهمات و همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های عضو بریکس، در جلسه‌ای به ریاست رئیس جمهور و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی بررسی شد.
راهکار‌های رفع مشکلات و موانع و تسریع در اجرا و پیشبرد تفاهمات و همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های عضو بریکس، در جلسه‌ای به ریاست رئیس جمهور و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی بررسی شد.
کد خبر: ۱۴۷۸۱۸۲

به گزارش جام‌جم‌آنلاین ازایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در جلسه‌ای که شامگاه یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ به ریاست مسعود پزشکیان و با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور و جمعی دیگر از معاونین وزرا و مسئولین اجرایی برگزار شد، مهمترین تفاهمات، توافقات و پروژه‌های مشترک میان کشورمان و دیگر اعضای بریکس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه وزرای حاضر گزارشی از آخرین وضعیت همکاری‌های فیمابین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های عضو بریکس ارائه و ضمن تشریح موانع و مسائل پیش‌روی تکمیل و تسریع طرح‌ها و پروژه‌های مشترک، یا آغاز اجرای تفاهمات و توافقات، راهکار‌های پیشنهادی خود را نیز در این زمینه‌ها ارائه کردند.

شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس قرار است روز‌های اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شود و مسعود پزشکیان به عنوان یکی از سران کشور‌های عضو بریکس و بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه فردا سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ عازم روسیه خواهد شد.

گروه بریکس یا اقتصاد‌های نوظهور ابتدا با حضور کشور‌های روسیه، چین، هند و برزیل شکل گرفت و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. در ابتدای سال جاری میلادی، کشور‌های ایران، عربستان سعودی، امارات، مصر و اتیوپی نیز به این گروه اضافه شدند.

روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را به‌عهده گرفت و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها