گفت‌وگو با بهشاد شریفیان به بهانه حضورش در سریال‌‌های کمدی خاطره‌انگیز

سریال محبوبم، بزنگاه است

بهشاد شریفیان،چهره آشنای سریال‌های کمدی تلویزیون است؛ ازیادداشت‌های کودکی و پشت‌کنکوری‌ها و چاردیواری گرفته تا بزنگاه و ترش‌وشیرین و متهم‌‌گریخت.نکته جالب این‌که شریفیان دربیشتر این سریال‌های کمدی،نقش‌های جدی برعهده داشته است که شاید شاخص‌ترین‌شان نقش حاج‌آقا مرتضایی درسریال«بزنگاه»به کارگردانی رضا عطاران باشد.
کد خبر: ۱۴۷۶۷۸۹
نویسنده زهرا صلواتی‌ - خبر‌نگار
 
این بازیگر تاکید می‌کند که به ژانر کمدی بسیار علاقه‌مند است، چراکه طنزساختن رایکی ازنیازهای امروز جامعه می‌داند. شریفیان همچنین همکاری با کارگردانانی مانند اصغر فرهادی، پریسا بخت‌آور ورضا عطاران را ازجمله خوش‌شانسی‌هایش در عرصه بازیگری می‌داند و اظهار امیدواری می‌کند که فرصت همکاری مجدد رابااین کارگردانان به‌دست‌آورد. داستان یک شهر، من یک مستاجرم، عید امسال، خوش‌نشین‌ها، دلدادگان، دردسرهای عظیم ۱و۲ و پنچری ازدیگرسریال‌هایی است که بهشاد شریفیان در آنها به ایفای نقش پرداخته.

مدت‌هاست که در تلویزیون کم‌کار شده‌اید. علت این کم‌کاری چیست؟
بله، آخرین حضورم در تلویزیون به سریال «پنچری» برمی‌گردد که با مرحوم رضا داوودنژاد هم‌بازی بودیم. در این مدت بیشتر فعالیتم در شبکه نمایش‌خانگی بوده است.
 
شغل اصلی‌تان بازیگری است؟
کار اصلی‌ام بازیگری است اما در کنارش یک مغازه پوشاک کودکان هم دارم و مشغولم.
 
چه شد که وارد کار بازیگری شدید؟
به سال ۱۳۶۹ برمی‌گردد. یکی از دوستانم مرا برای فیلم سینمایی «طوبی» کار آقای ملکان معرفی کرد. بعد هم شروع به همکاری با آقای بانکی برای فیلم «شاهین طلایی» کردم و دیگر به شکل جدی وارد کار بازیگری شدم تا به امروز. البته قبل از کار تصویری، در تئاتر فعالیت داشتم.
 
اولین سریالی که بازی کردید کدام بود؟ 
سریال «روزگار جوانی» و در ادامه، سریال «یادداشت‌های کودکی» را با خانم پریسا بخت‌آور کار کردم. یادداشت‌های کودکی برای پخش در ماه مبارک رمضان ساخته شد. کار طنز هم بود. خانم بخت‌آور بعد از یادداشت‌های کودکی، برای کارهای دیگرشان هم از من دعوت کردند.
 
و همکاری‌تان با پریسا بخت‌آور ادامه پیدا کرد؟
بله، در سریال‌های پشت‌کنکوری‌ها و من یک مستاجرم خانم بخت‌آور هم بازی کردم.
 
و بعد اصغر فرهادی هم شما را برای سریال «داستان یک شهر» دعوت کرد؟
بله، آقای فرهادی نویسنده سریال یادداشت‌های کودکی بودند و با توجه به آشنایی‌ای که پیش آمده بود، در سریال داستان یک شهر هم جلوی دوربین رفتم.
 
شاید هر بازیگری این شانس را نداشته باشد که در بیشتر کارهای اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور بازی کند اما شما این فرصت را به‌دست آوردید.
شاید خوش‌شانسی من به علت آشنایی زودهنگام با آقای فرهادی بود. اگر بعدها با ایشان آشنا می‌شدم شاید چنین فرصت و شانسی را به‌دست نمی‌آوردم. با آقای فرهادی دوست شده بودم. کارکردن با ایشان فوق‌العاده است. کارگردان بسیار خوبی هستند و البته نویسنده‌ای فوق‌العاده. البته درحال‌حاضر که جایگاه ممتازی در دنیا دارند. امیدوارم دوباره بتوانم با ایشان همکاری داشته باشم.
 
در کارنامه بازیگری شما کارهای طنز زیادی ازجمله سریال‌های رضا عطاران به چشم می‌خورد. ژانر کمدی چقدر برای خودتان جذابیت دارد؟
سریال طنز زیاد دارم اما نقش‌هایم معمولا جدی است. معمولا در کارهای کمدی نقش کاراکترهای جدی را بازی می‌کنم. از طرف آقای فرهادی به آقای عطاران معرفی شدم. اولین کارم با آقای عطاران سریال «بزنگاه» بود و همکاری‌مان ادامه پیدا کرد و تقریبا در تمام کارهایشان حضور پیدا کردم. بااین‌حال، ژانر کمدی را خیلی دوست دارم و به نظرم مردم واقعا به خندیدن نیاز دارند.
 
اتفاقا یکی از نقش‌های ماندگار شما به سریال بزنگاه و کاراکتر حاج‌آقا مرتضایی بازمی‌گردد. البته نقش حاج‌آقا مرتضایی را خیلی تیپیکال بازی کردید. این تیپ بازی‌کردن به شکل خودخواسته بود؟
خودم دوست داشتم نقش را این‌مدلی بازی کنم‌. حاج‌آقا مرتضایی برای خودش رابین‌هودی بود. البته این کاراکتر در ابتدا روحانی بود و اتفاقا دو قسمت اول را هم به همین ترتیب ضبط کردیم اما بعدا قرار شد لباس معمولی به تن کند.
 
کارکردن با رضا عطاران چگونه تجربه‌ای بود؟
فوق‌العاده. آقای عطاران عالی هستند. این را می‌توانید از تمام کسانی که با ایشان کار کرده‌اند سؤال کنید. کارکردن با ایشان واقعا لذت‌بخش است. طوری با بازیگر راحت و صمیمی برخورد می‌کند که اصلا احساس نمی‌کنید با یک کارگردان طرف هستید. واقعا رفتار دوستانه‌ای دارند.
 
شما در سریال‌های جذاب و خاطره‌انگیز زیادی ازجمله پشت‌کنکوری‌ها، یادداشت‌های کودکی، بزنگاه، ترش‌وشیرین، متهم‌گریخت، چاردیواری، داستان یک شهر و.‌..ایفای نقش کرده‌اید. سریال محبوب خودتان کدام است؟
من سریال بزنگاه را خیلی دوست دارم. این شانس را داشتم که علاوه بر آقای عطاران، با دو تهیه‌کننده فوق‌العاده کاربلد یعنی آقایان مهران مهام و ایرج محمدی کار کنم.
 
معمولا مردم در کوچه و خیابان شما را با کدام نقش‌تان به یاد می‌آورند؟
از آنجا که فروشگاه پوشاک کودک دارم خیلی با مردم در تماس هستم. معمولا بازخورد هر کاری را که از من در شب پخش شده صبح روز بعدش می‌بینم. هرکسی مرا با یکی از نقش‌هایم به یاد می‌آورد اما مردم اکثر نقش‌هایم را دوست دارند.
 
معمولا در بیشتر سریال‌هایی که از شما دیده‌ایم نقش‌های کوتاه و فرعی را بر عهده دارید. دوست نداشتید نقش‌های اصلی را بازی می‌کردید؟ اصولا فکر می‌کنید به حق‌تان در بازیگری رسیده‌اید؟
بله،من کاملا راضی‌هستم،به‌این دلیل که می‌بینم‌چه کاشته‌ام وچه برداشت‌می‌کنم.با لحاظ وقت وزمانی که گذاشته‌ام،خیلی راضی هستم.
 
این روزها چه می‌کنید؟
قرار است در یک سریال به نام «قول مردونه» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی بازی کنم که تصویربرداری‌اش به‌زودی آغاز می‌شود. برای یک کار نمایش خانگی هم قرارداد بسته‌ام. اسم این کار «شغال» است و کارگردانی‌اش را بهرنگ توفیقی برعهده دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها