مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه؛

خانه خلاق خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛

خبرهای خوب برای سینما استقلال کرمانشاه

در سومین جشن مهر سینمای ایران اعلام شد که محل ساختمان سینما استقلال کرمانشاه به یک پردیس سینمایی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۷۶۲۶۴

جام جم آنلاین؛  سومین جشن مهر سینمای ایران با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و اهالی سینما، امروز(۱۷ مهر) در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد.

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به نقش هنر در تعالی جامعه، گفت: هنری که به تعالی انسان کمک نکند و دردی از دردهای بشریت را دوا نکند، هنر نیست.

وی با تقدیر از فعالین حوزه سینما در استان، اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در استان در حوزه سینما داریم که موفقیت‌های کسب شده در این حوزه نیز نمایانگر این ظرفیت‌ها است.

جلالی به فعالیت‌های انجمن سینمای جوان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: این انجمن از بهترین انجمن‌های هنری استان است که کارهای قوی و خوبی را نیز انجام داده است.

جمال برفی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه کرمانشاه از استانهای تاثیرگذار در سینمای کشور است و چهره‌های موفقی را هم به سینمای ایران معرفی کرده، گفت: شاهد تولید آثار سینمایی فاخری هم در استان هستیم.

وی به تولید آثار سینمایی با محوریت اربعین در استان اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته با همت فیلم سازان استان ۱۳ اثر با محوریت اربعین تولید شد و قریب یک میلیارد تومان هم برای تولید این آثار حمایت کردیم.

برفی افزود: در طول یک سال گذشته چهار مستند فاخر هم در خصوص معرفی استان در حوزه‌های مختلف تولید شد و در این بخش هم حدود ۶۰۰ میلیون تومان حمایت کردیم.

برفی به اقدامات انجام شده در حوزه افزایش سرانه صندلی سینما هم اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته چهار سالن سینما در شهرستانها پروانه سینما گرفتند و می‌توانند به شبکه اکران فیلم متصل شوند. دو سالن دیگر هم در کنگاور و اسلام آبادغرب در دست اقدام داریم.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به وضعیت سینما استقلال کرمانشاه که از سالها پیش تعطیل شده نیز اشاره کرد و گفت: از چندی پیش پرونده سینما استقلال مطرح شد و بخشی از مجوزهای آن برای تاسیس یک پردیس سینمایی صادر شده است. هم اکنون کار در مرحله شهرداری و راه و شهرسازی است و قرار است در محل سینما استقلال سابق یک پردیس سینمایی با چهار سالن سینمایی و یک سالن روباز احداث شود.

برفی با اشاره به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پروژه، ادامه داد: امیدوارم ظرف سه تا چهار سال آینده در محل ساختمان سینما استقلال یک اتفاق بزرگ رقم بخورد و شاهد احداث یک پردیس سینمایی مناسب باشیم.

برفی در بخش دیگر سخنانش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: از همه جامعه هنری انتظار است در تولیداتشان هم ددمنشی رژیم غاصب صهیونیستی و هم اقتدار و غرور کشورمان را به تصویر بکشند.

کامران رضایی رییس انجمن سینمای جوان کرمانشاه هم گفت: انجمن سینمای جوان کرمانشاه در حوزه آموزش جزو استانهای برتر کشور است و این موفقیت با تلاش مدرسان و مربیان مجرب این انجمن بدست آمده است.

وی گفت: در حوزه تولید فیلم هم طی یک سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد و رکورددار کشور در زمینه تولید فیلم اولی‌ها هستیم. ضمن اینکه در عرصه تولید فیلم‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هم کارهای خوبی شده است.

رضایی گفت: اعضای انجمن سینمای جوان کرمانشاه طی یک سال گذشته در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه‌های خوبی شده‌اند که مایه خوشحالی است.

در این مراسم از جمعی از فعالین حوزه سینما در استان تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها