معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان:

85 هزار سالمند در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: در استان خوزستان 85 هزار سالمند معزز تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی می باشند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
کد خبر: ۱۴۷۵۵۰۱

جام جم آنلاین - خوزستان، محمدرضا علیپور خدادادی پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 12 مهر) به مناسبت هفته گرامیداشت مقام سالمند بیان کرد: مددجویان سالمند مورد حمایت کمیته امداد در طول سال علاوه بر دریافت کمک معیشت ماهیانه از سایر خدمات امداد از جمله خدمات مسکن، بهداشت و درمان، کمک های معیشتی، تسهیلات قرض الحسنه و .. بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه مددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد خوزستان بالای ۶۰ سال سن دارند؛ افزود: این افراد به دلایل مختلف همچون فوت سرپرست، از کار افتادگی تحت حمایت این نهاد هستند.

 

علیپور ادامه داد: ۵۲ هزار نفر از جامعه آماری سالمندان تحت حمایت این استان را زنان و 33 هزار نفر را مردان تشکیل می دهد.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان گفت: کمیته امداد امام با تامین بخشی از نیازهای سالمندان مکرم تحت حمایت در حوزه‌های مختلف همچون معیشت، مسکن، بهداشت و درمان، اردوهای زیارتی، آموزش و ... برای تامین زندگی همراه با حفظ منزلت این عزیزان تلاش می کند.

 

وی افزود: کمیته امداد حضرت امام از سالمندانی حمایت می کند که براساس شاخص‌های تعیین شده؛ بالاتر از 60 سال سن داشته در دهک های پایین درآمدی و از هیچ گونه سازمانی یا دستگاهیی مستمری دریافت نمی کنند.

 

علیپور اظهار کرد: سالمندان معززی که مبتلا به بیماری خاص یا صعب العلاج هستند از خدمات درمانی ویژه بهره‌مند شده و به سالمندانی که توانایی حرکت ندارند کمک‌ هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر نیز پرداخت می شود.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی را از نیازهای ضروری سالمندان زیر پوشش این نهاد دانست و افزود: نیکوکاران و دستگاه‌هایی که می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان مساعدت نمایند با کمیته امداد همکاری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها