چرا بخش خصوصی در اسکواش سرمایه گذاری نمی کند؟

کد خبر: ۱۴۷۵۰۷۵
چرا بخش خصوصی در اسکواش سرمایه گذاری نمی کند؟

طی روزهای اخیر،برخی رسانه ها از گلایه ها و معضلاتی در ورزش اسکواش خبر می دهند که هنوز در خصوص آن، پاسخ معینی از سوی فدراسیون مربوطه داده نشده است. برخی معضلات و شاید سوء مدیریتها در فدراسیون اسکواش ، منجر به نارضایتی برخی بازیکنان ملی پوش و دلسوزان باسابقه در این رشته ورزشی جذاب شده است. اخیرا دو عضو پر سابقه تیم ملی اسکواش از رویه غیر حرفه ای فدراسیون گلایه کردند و در نامه ای خطاب به وزیر ورزش خواستار رسیدگی به اوضاع این فدراسیون و شنیدن سخنان نامداران این رشته شدند.
ماجرا از این قرار است که محمد رضا صادق پور و نوید ملک ثابت دو تن از افراد باسابقه و ملی پوش در ورزش اسکواش ، نسبت به عدم تعامل فدراسیون با افراد باتجربه و توانمند در این رشته ورزشی و تاثیر آن بر آینده این رشته پویا و پرظرفیت، ابراز نگرانی کرده اند.  جوانگرایی دارندگان افتخارات ملی و جهانی را اسکواش را کنار نگذارد و به روال ناصحیح خود ادامه ندهد.آنها در نامه ای با همین موضوع که در فضای مجازی و خبرگزاری ها منتشر شده تاکید کرده اند که فدراسیون اسکواش به کسانی که در این رشته ورزشی زحمت کشیده اند و بیش از هر کسی برای آن خون دل خورده اند احترام بگذارد و صدایشان را بشنود.در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:
اسکواش می تواند در بازی های آسیایی و نیز المپیک مدال آور باشد و قاعدتا  نباید با رفتارها و تصمیمات سلیقه ای این فرصت را از کشورمان (در این رشته آینده دار) سلب کرد. مواجهه سلبی با قهرمانان این رشته، معضلاتی از جمله مهاجرت برخی ورزشکاران توانمند یا انفعال آنها در روند ارتقای این رشته ورزشی را رقم خواهد زد. به عبارت بهتر، فدراسیون اسکواش باید نسبت به افراد باتجربه و توانمند در این خصوص، به مثابه سرمایه هایی ملی بنگرد و از ظرفیت آنها، چه در زمین بازی و چه در روند مدیریت مخاطبان این رشته استفاده کند. به دلیل متوسط سن بالایی که به طور معمول تیمهای اسکواش در سطح بین المللی دارند، همچنان می توان از ظرفیت و بازیکنانی که تجربه حضور در میادین بین المللی را در این رشته دارند، در سطح تیم ملی استفاده کرد.به عبارت بهتر، جوانگرایی در این رشته تابع قواعدی است که یکی از مهم ترین آنها، ترکیب تجربه و توانایی در میدان است. رویکرد مدیریتی در فدراسیون اسکواش باید به گونه ای تعریف شود که شاهد تبلور این دو مولفه در کنار یکدیگر باشیم.
نکته دیگری که باید در این خصوص مدنظر قرار گیرد، معطوف به تقویت امکانات زیرساختی در این ورزش است. به عنوان ، فعالان این رشته می گویند پروژه اسکواش ورزشگاه انقلاب، دو سال است پیشرفت نداشته و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در آن نیز متوقف شده است.. این در حالیست که تیم ملی اسکواش باید حضوری فعال و تمرکزی دقیق بر مسابقات بین المللی در سطوح قاره ای و جهانی داشته باشد. قطعا استفاده از توان بخش خصوصی در این حوزه ، به مانند دیگر حوزه ها، موثر، سودمند و منجر به تسریع اتمام پروژه های مذکور خواهد شد. 
لازم است این موارد از سوی مسئولین فدراسیون اسکواش مورد توجه قرار گیرد. قطعا در این روند، بازیکنان با تجربه و دلسوز نه تنها مانعی برای پیشبرد اهداف تعیین شده در این رشته ورزشی محسوب نمی شوند، بلکه حضور آنها در کنار مسئولین فدراسیون ، فرصت مغتنمی را در حل موانع موجود و آتی ایجاد خواهد کرد. امید است وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم، نگاه ویژه ای نسبت به این دغدغه های دلسوزانه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها