مبادله ۹۲۵ هزار تن محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان

حجم مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از استان سیستان و بلوچستان، به ۹۲۵ هزار تن رسید.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۹۸

مبادله ۹۲۵ هزار تن محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۲۴ هزار و ۹۹۰ تن محصولات کشاورزی امسال با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شد.
 علیرضا دهمرده افزود: مبادلات مرزی محصولات کشاورزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی این مدت سیستان و بلوچستان در واردات ۷۶۵ هزار و ۲۰۵ تن کالا‌های شامل برنج، انبه، موز، ذرت و کنجد و بیش‌از ۱۴۳ هزار و ۸۱۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار بوده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت محصولات کشاورزی در شش ماه سالجاری از مرز‌های رسمی استان را ۱۵ هزار و ۹۷۷ تن ذکر کرد.
وی تاکید کرد: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
دهمرده اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت خوبی را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است وتنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها