عمل به توصیه رهبری برای روایت مقاومت در جنگ شناختی (۷) 

وظیفه ماست که به میدان بیاییم

عمل به توصیه رهبری برای روایت مقاومت در جنگ شناختی (۲)

فقدان رهبران آسمانی هیچگاه ضایعه تلقی نمی‌شود

رحیم مخدومی، نویسنده ادبیات پایداری در واکنش به شهادت سیدحسن نصرا... در گفت‌وگو با جام‌جم عنوان کرد: زمانی که با شهادت بزرگانی که در مکتب امام خمینی‌(ره) پرورش پیدا کرده‌اند مواجه می‌شویم، گرچه فقدان آنها موجب تالم خاطر می‌شود، اما از منظر دیگر می‌توان با نگاه به این افراد به عظمت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران پی ببریم. 
کد خبر: ۱۴۷۴۸۶۶

وی تصریح کرد: شهید مطهری می‌فرمایند باید صد سالی طی شود تا امام خمینی‌(ره) را به‌درستی بشناسیم و بفهمیم که این مرد بزرگ چه کرده است. شهید مطهری تعبیری در عظمت امام(ره) دارند که از ابوعلا مروی در مواجهه با سیدمرتضی علم‌الهدی برگفته؛ ابوعلا مروی وقتی می‌خواهد علم‌الهدی را توصیف کند، می‌گوید: من تمام مردم را در یک فرد، تمام زمین را در یک خانه دیدم و تمام دهر را در یک لحظه دیدم. شهید مطهری از این مقدمه استفاده می‌کند تا امام خمینی(ره) را معرفی کند. باید پرسید اگر ابوعلای مروی امام خمینی(ره) را می‌دید، چه می‌گفت؟ امامی که یکی از شاگردانش علامه زکزاکی است؛ فردی که وارد سرزمین نیجریه می‌شود و ۲۵‌میلیون شیعه پرورش می‌دهد. یکی دیگر از پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره) شهید حاج‌قاسم سلیمانی است که دنیا را به حیرت واداشت؛ این شهید اشداء علی الکفار رحماء بینهم بود. همچنین شهید سیدحسن نصرا... هم شاگرد همین مکتب بوده است. 

نویسنده کتاب «پروانه سوم» افزود: در مقایسه بین رهبرانی که برای دنیا، مادیات، لذت‌ها و دل خودشان رهبری می‌کنند با رهبرانی که نگاهی آسمانی دارند و برای خدمت به بشریت مامور هستند، می‌بینیم که فقدان رهبران آسمانی هیچگاه ضایعه تلقی نمی‌شود، چرا که این افراد ماموریت داشتند باری را از مبدأیی به مقصدی برسانند، اما همه مسیر آنها این ماموریت نیست. همه مسیر چنین رهبرانی رسیدن به قله ظهور و رساندن امانت اصلی به صاحب اصلی منجی عالم بشریت است. در ماموریت رهبران الهی شکست راهی ندارد. این رهبران برای حکومت و پادشاهی قدرت را به دست نگرفته‌اند و اصلا برای خودشان کاری نمی‌کنند، بلکه می‌خواهند مسیر را بسازند و بسترسازی کنند. 
مخدومی ادامه داد: اگر عمر رهبری آنها یک‌سال باشد در همان یکسال بسترسازی می‌کنند اگر این فرصت چند دهه باشد باز هم ماموریت خود را پیش می‌برند و کارشان برکت دارد، چرا که برای خودشان کار نمی‌کنند. 

وی گفت: وقتی سیدعباس الموسوی، دبیرکل پیشین حزب‌ا... به شهادت رسید جوان دیگری به اسم سیدحسن نصرا... زمام امور را در دست می‌گیرد و حزب‌ا... مظلوم و ضعیف آن زمان که توان رویارویی با دشمن را نداشت، تبدیل می‌شود به حزب‌ اللهی به شهید نصرا... می‌رسد و آن را به حزب اللهی قدرتمند تبدیل می‌کند که جهان را تحت تاثیر خودش قرار داده است. 

نویسنده کتاب «نرگس» تاکید کرد: وقتی مستکبران عالم برای از بین بردن رهبر حزب حزب‌ا... از ۸۵ بمب یک تنی استفاده می‌کنند، یعنی وسعت حزب‌ا... آن‌قدر زیاد شده که همه باید دست به دست هم بدهند و امکانات‌شان را وسط بگذارند تا بتوانند دبیرکل حزب‌ا... را از میان بردارند. این رهبر بزرگ دست‌پرورده روح‌ا... خمینی است. 

مخدومی خاطرنشان کرد: در بین ناراحتی و تالمی که از فقدان این عزیز دچارش هستیم، گرچه او سعادتمند شده، نباید شیرینی عظیمی که به ما سپرده شده را فراموش نکنیم و آن شیرینی، مکتب با عظمت امام خمینی(ره) است. با این‌که چند دهه از ارتحال امام گذشته، اما اندیشه و نهضتی که برجا گذاشته، هرچه جلوتر می‌رویم قدرتمندتر انسان‌پروری می‌کند و مسیر ظهور را هموار می‌کند. بدون شک پرچم این مکتب به صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) خواهد رسید و رنج مستضعفان عالم به پایان می‌رسد. 

وی گفت: ادبیات پایداری اکنون جهانی شده و تمام جبهه مقاومت در کنار رزم، به ادبیات پایداری توجه ویژه‌ای دارند که حتی این دستاورد نیز منبعث از مکتب روح‌ا... است. آثاری که از فارسی ترجمه شد بسیار مورد استقبال واقع شد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ترجمه باید نهضت باشد و چندین بار نیز مطالبه افزایش صدبرابری ترجمه آثار فارسی دفاع‌مقدس را داشتند که لازم است سریعتر محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها