شهردار کلان شهر شیراز گفت:

بهره‌برداری از طرح زیرگذرنیمه مسقف گویم تا پایان امسال

طرح زیرگذر نیمه مسقف گویم حیاتی‌ترین طرح شهرداری بوده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۹۴

بهره‌برداری از طرح زیرگذرنیمه مسقف گویم تا پایان امسال

به گزارش جام جم آنلاین،شهردار شیراز در بیست و دومین بازدید مدیران شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب طرح‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در طرح زیر گذر گویم  از تردد کامیون در این منطقه با وجود ممنوعیت ورود انتقاد کرد و خواستار ورود سازمان بازرسی فارس به موضوع ورود کامیون شد.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز؛ با وجود اینکه نامه‌نگاری‌های متعدد به شورای ترافیک و حتی به استاندار فارس در خصوص این معضل انجام شد، اما این درخواست راداریم تا سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده تا از تردد کامیون در این محور جلوگیری شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم گفت: طرح زیرگذر نیمه مسقف گویم در حوزه ترافیکی شیراز ازجمله طرح‌های مهم و اثرگذار است.
محمد امین ادامه داد: از آذرماه سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی این طرح آغاز و مقرر شد ۲۴ ماهه به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) طول زیرگذر ۲۰۰۰ متر و نوع سازه هم زیرگذر نیمه مسقف بتنی دوستدار محیط زیست است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هزینه تملک این طرح را ۴۰۰ میلیارد تومان و ارزش ریالی روز آن را ۲۸۵۰ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: کاهش ترافیک از مهم‌ترین مزایای احداث این طرح است.
امین تصریح کرد: این طرح ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آخرین مرحله بتن‌ریزی آن انجام‌شده و در حال زیباسازی و خاک‌برداری قرار دارد. مقدمات ساخت تأسیسات و نورپردازی آن نیز در دستور کار قرارگرفته است.
وی یادآور شد: برخورد معارضین ملکی و تأسیساتی موجب فاصله از برنامه شد، اما با راه‌اندازی نوبت شب تلاش بر جبران برنامه شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: ۴۱ پلاک تجاری و مسکونی تملک و ۵۶ قرارداد با مغازه‌داران برای جبران خسارت کسب‌وکار آنها منعقد شد.
امین اعلام کرد: مسیر شرق به غرب طرح در روز‌های آینده زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.
رضا محمدیان رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر
گفت: طرح اولیه و مصوب قبلی این پروژه با عرض ۷۶ متر همانند زیرگذر گلستان طراحی‌شده بود که به همان میزان هم باید تملک‌ها انجام می‌شد، اما عرضی که با بازبینی در طراحی مورد تصویب قرار گرفت به ۶۰ متر کاهش یافت.
وی بابیان اینکه قبل از پایان امسال این طرح تقدیم مردم شیراز خواهد شد، گفت: ۸۰۰ هزار نفر ساکن این منطقه و مناطق هم‌جوار هستند که این زیرگذر پاسخگوی نیاز ترافیکی این میزان جمعیت نیست، در این راستا ادامه بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و ادامه مسیر شهرک آرین به بیضا و اتصال به قطعه هفت آزادراه در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت که هم‌زمان با کنگره سرداران شهید فارس کلنگ زنی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها