مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز:

نقش تاریخی بانوان ایثارگر در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود

سردار اسلامی در آیین نکوداشت بانوان ایثارگر همسران رزمندگان استان البرز، گفت:نقش تاریخی بانوان ایثارگر در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود.
سردار اسلامی در آیین نکوداشت بانوان ایثارگر همسران رزمندگان استان البرز، گفت:نقش تاریخی بانوان ایثارگر در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود.
کد خبر: ۱۴۷۴۲۴۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز،سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز صبح امروز در آیین نکوداشت بانوان استان البرز که به صورت همزمان در شهرستان‌های استان البرز برگزار می‌شد، در سالن همایش مجموعه شهید سبحانی سپاه استان البرز سخنرانی کرد و اظهار داشت: بانوان ایثارگر در دوران دفاع مقدس و پس از آن حماسه بزرگی در سربلندی ایران اسلامی خلق کرده اند که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به همین سبب باید درباره اهمیت نقش تاریخی بانوان در دفاع مقدس به صورت تخصصی پژوهش شود و با گردآوری اسناد و مستندات این حضور ارزشمند در تاریخ ثبت شود.
وی با بیان اینکه زنان در دفاع مقدس علاوه بر نقش مهمی که در پشتیبانی از جبهه داشتند، ستون و بنیان خانواده را حفظ کردند و این مسأله آرامش خاطر بزرگی به رزمندگان داد تا با خیال آسوده در جبهه‌های جنگ علیه دشمن بجنگند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه مادران، همسران و خواهران شهدا و ایثارگران برای آن‌ها قوت قلب بودند، تصریح کرد: بانوان پس از دوران جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در پرستاری و پشتیبانی از جانبازان و ایثارگران داشتند و با صبوری خاص پای ارزش‌های دفاع مقدس ایستادند.
سردار اسلامی با اشاره به اهمیت جمع آوری تاریخ شفاهی و خاطرات حضور بانوان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: جمع آوری تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و خاطرات شفاهی بانوان ایثارگر از دفاع مقدس باید با سرعت بیشتری اجرای شود تا این میراث ارزشمند برای آیندگان در تاریخ ثبت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها