دبیر شورای نگهبان:

امت اسلام باید در مبارزه با رژیم صهیونیستی و نابودی آن متحد شود

دبیر شورای نگهبان با اشاره به جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در کشور لبنان، گفت: امت اسلام باید در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی آن متحد شود.
کد خبر: ۱۴۷۳۳۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌ الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) این شورا با گرامیداشت هفته وحدت و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: در طول تاریخ، تفرقه بین مسلمانان، خواسته دشمنان امت اسلام بوده است.

وی افزود: دشمنان همواره برای ایجاد تفرقه برنامه‌ریزی کرده‌اند. رفتارهای تفرقه‌انگیزی هم که به ایجاد اختلاف در امت اسلام بینجامد، در راستای تکمیل کردن پازل دشمنان است. دشمن‌شناسی و اولویت‌شناسی مسلمانان، زمینه‌ساز وحدت در امت اسلام است.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امروز نوع مواجهه افراد با موضوع وحدت امت اسلامی، از معیارهای مهم برای سنجش بصیرت آن‌هاست. اتحاد و انسجام امت اسلام همواره مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) بوده است و کسانی که ادعای پیروی و محبت این بزرگواران دارند، نمی‌توانند نسبت به انسجام امت اسلام بی‌تفاوت باشند.

آیت‌الله جنتی گفت: پیامبر اکرم (ص) وجود مقدس بی‌مانندی است که بندگی محض خداوند، مهم‌ترین ویژگی اوست و همین بندگی محض، باعث شده خداوند اطاعت آن حضرت را معادل اطاعت خویش قرار دهد. اگر پیامبر و سیره ایشان به درستی معرفی شود، هر انسان آزاده و حقیقت‌طلبی شیفته او خواهد شد.

وی در خصوص امام جعفر صادق (ع) نیز بیان داشت: بررسی سیره زندگی ایشان به ما می‌آموزد حتی در شرایطی که جامعه دچار انحرافات اعتقادی و فرهنگی گسترده شده، استقامت و پایداری در راه حق و انتخاب شیوه صحیح مواجهه با آن شرایط می‌تواند زمینه‌ساز اصلاح جامعه شود.

محکومیت جنایت غیرانسانی رژیم صهیونیستی

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در کشور لبنان عنوان کرد: اقدام ددمنشانه رژیم غاصب اشغالگر صهیونیستی که باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن جمعی از مردم بی‌گناه لبنان شد، بار دیگر ماهیت و خوی غیرانسانی این رژیم غیرقانونی را به اثبات رساند.

وی ادامه داد: این اقدامات نشان‌دهنده آخرین تلاش‌های مذبوحانه این رژیم کودک‌کش برای بقای خود است، ولی ان‌شاءالله در عمل منجر به تسریع در نابودی آن می‌شود. امت اسلام باید در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی آن متحد شود.

آیت‌الله جنتی همچنین سالروز درگذشت آیت‌الله خزعلی عضو سابق فقهای شورای نگهبان را گرامی داشت و عنوان کرد: درود می‌فرستیم به روان پاک این عالم متقی که با تکیه بر غیرت دینی و بصیرت، صحنه‌هایی افتخارآمیز از دفاع از حقیقت را در دوران حیات خود ترسیم کردند.

وی در پایان تاکید کرد: معرفی این شخصیت‌های ارزشمند و تبیین مجاهدت‌های آن‌ها برای جوانانی که این بزرگواران را ندیده‌اند به اثبات حقانیت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها