رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی تاکید کردند:

افزایش مشارکت در انتخابات، اولویت اول

گزارش دیدار ورزشکاران المپیک و پارالمپیک با رهبر معظم انقلاب

پدرانه با قهرمانان

مدال‌آوران کاروان امام رضا(ع) و کاروان فرزندان ایران صبح روز گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
کد خبر: ۱۴۷۳۲۳۹
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش
 
پدرانه با قهرمانان
دراین دیدار که درحسینیه امام خمینی(ره)برگزارشد رهبرمعظم انقلاب خطاب به وزیر ورزش و جوانان تاکید کردند که به رشته‌های پر مدال باید توجه ویژه‌ای شود. ایشان فرمودند:«امسال در بازی‌های المپیک و پارالمپیک یک درخشش ویژه‌ای انسان مشاهده کرد. من البته دنبال کردن جزئیات در کار ورزش و خبرها برایم میسر نیست؛ اما اجمالا در جریان قضایا قرار می‌گیرم، تا آنجا که وقت باشد می‌بینم یا می‌شنوم. امسال بسیار برجسته بود، بسیار خوب بود. ملت راشاد کردید،احساس افتخار در ملت ایران به وجود آوردید شما، من صمیمانه تشکر می‌کنم از همه مدال‌آوران، از همه ورزشکاران، ازهمه مربیان، ازهمه دست‌اندرکاران، از وزارت ورزش، از کمیته المپیک و دیگر دست‌اندرکارانی که هستند و رؤسای فدراسیون‌ها، از همه‌شان صمیمانه متشکرم. کار ورزش را جدی گرفتید، درستش هم همین است.»
ایشان در ادامه فرمودند:«یک نکته‌ دیگر توجه ویژه به رشته‌های پرمدال وهمچنین رشته‌هایی است که ما به صورت ملی و تاریخی در آن سرآمدیم. فرض کنید کشتی، مثلا حالا،من قبلا راجع به ورزش‌های ویژه‌ ایرانی تذکردادم که آقای وزیر هم گفتند.همین ورزش زورخانه‌ای مثلا. اگر بتوانید شما در میدان‌های بین‌المللی ورزش‌های آسیایی، ورزش‌های میدان‌های المپیک، یک جایی بتوانید باز کنید گود ایرانی را نشان بدهید.همین ورزش زورخانه‌ای را نشان بدهید.هم زیبا و هم پرمعناست هم یک نظم ویژه‌ای دارد، با نظم حاکم بر ورزش‌های امروز در دنیا که غالبا، منشا آن، غالبا البته ونه همه،منشا‌شان غربی است،این یک نظم دیگری دارد، یک شکل دیگری دارد، یک نظام دیگری بر آن حاکم است. این را نشان بدهید در دنیا، یا چوگان که گفته شد و بنده هم قبلا گفتم.»
     
قول سجاد انوشیروانی به رهبر انقلاب: در المپیک بعدی جبران می‌کنیم
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص نگاه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برای توجه ویژه به رشته‌های مدال‌آور در مسابقات مهم ورزشی گفت: «خود حضرت آقا نگران این است که باید به رشته‌های شاخص و مدال‌آور توجه ویژه‌ای شود. اول این‌که تشکر می‌کنم از این نگاه ویژه که ایشان به ورزش دارند و دوم این‌که این نگاه وظیفه رشته‌های مدال‌آور را سخت می‌کند.» انوشیروانی ادامه داد: «قطعا رهنمودهای حضرت آقا چراغ راهی است برای همه ما ورزشی‌ها.بیان این حرف‌ها دل همه مارا قرص کرد و باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تاطبق فرموده مقام معظم رهبری دوباره برای ایران افتخارآفرینی کنیم.به حضرت آقا قول می‌دهیم که وزنه‌برداری درمسابقات پیش‌رو، در بازی‌های آسیایی و در المپیک دوباره پرچم ایران را به اهتزاز در خواهیم آورد. به حضرت آقا قول می‌دهیم که جبران می‌کنیم و طبق انتظاراتی که ایشان دارند کار را پیش می‌بریم.»
     
حسین رضازاده: کاری می‌کنیم که شرمنده مردم و حضرت آقا نشویم
حسین رضازاده که از حاضران در مراسم دیدار با رهبر معظم انقلاب بود درخصوص تاکید ایشان برای توجه به رشته‌های مدال‌آور گفت: «وقتی ایشان اسم می‌آورند و از رشته‌های مدال‌آور می‌گویند این اتفاق حقیقتا کار را سخت می‌کند. ایشان گفتند که وزنه‌برداری همیشه جزو رشته‌های مدال‌آور بوده و ان‌شاا...با توجه به نگاه ویژه‌ای که رهبر انقلاب دارند باید کار را جلو ببریم.» رضازاده ادامه داد: «در این مسیر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید کمک کنند. ما هم در فدراسیون با سجاد انوشیروانی، بهداد سلیمی و بقیه دوستان بیشتر تلاش می‌کنیم تا شرمنده مردم و حضرت آقا نشویم.»
     
ساره جوانمردی پس از دریافت انگشتر رهبر انقلاب: به آرزوی خودم رسیدم
پرافتخارترین بانوی ورزشکار پارالمپیک ایران به خودش لقب فرزند ایران و مادر قهرمان داد. او در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: «من دختر شما، فرزند ایران و قهرمان ایران و جهان دررشته تیراندازی، مادر قهرمانی هستم که با تمام سختی‌ها و مشکلاتش و با دعای شما و مردم عزیز ایران توانستم در چهارمین پارالمپیک حضور پیدا کنم و پنجمین مدالم را که چهار مدال آن طلا بوده است، کسب کنم. امروزخوشحالم که به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزشکار پارالمپیک در خدمت شما هستم.» وی خطاب به مقام رهبری گفت:«همیشه ورزشکارانی که خدمت شمامی‌رسند،انگشتر آقا به دست پهلوانان می‌رسد. امروز می‌خواهم سنت‌شکنی کنم و انگشتر شما رابرای میوه زندگی‌ام که پا‌به‌پای مادرش سختی‌هاراتحمل کردتامادرش امروز شرمنده شما و مردم نباشد، بگیرم.» جوانمردی پس ازدریافت انگشتر متبرک رهبر انقلاب هم گفت: «واقعا خوشحالم که به آرزویم رسیدم. من همیشه دیر می‌رسیدم اما این بار خوشحالم از این‌که توانستم انگشتر متبرک رهبر انقلاب را دریافت کنم. این انگشتر برای من خیلی ارزشمند است.»
     
آرین سلیمی: با افتخار ایرانی هستم و ایرانی می‌مانم
آرین سلیمی دارنده مدال طلای تکواندوی المپیک۲۰۲۴ دردیدار با رهبرانقلاب گفت:«برای بالابردن پرچم عزیزکشورمان می‌جنگیم. با افتخار ایرانی هستم و ایرانی می‌مانم‌.»او ادامه داد:«از مردم عزیز ایران تشکر می‌کنم. دعای آنها بدرقه راه ما بوده است. با تمام وجود برای ایران می‌جنگیم مخصوصا برای پرچم عزیز ایران. امیدواریم بارها پرچم ایران را در رویدادهای مختلف به اهتزاز درآوریم.»
     
رحمان عموزاد: پسر ایران هستم و افتخار می‌کنم
کشتی‌گیر تیم‌ملی ایران در حاشیه دیدار با رهبر انقلاب گفت: «من کوچک مردم ایران هستم و خوشحالم که اینجا حضور دارم. پسر ایران هستم و تا ابد به ایرانی بودن خودم افتخار می‌کنم.»
     
دختران مدال‌آور تکواندو ایران: ما هم فرزندان ایران هستیم
ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده دو دختر مدال‌آور تکواندوی ایران درالمپپک پاریس مهمان رهبر معظم انقلاب بودند. این دو ورزشکار درحاشیه این مراسم گفتند: «خوشحالیم که مدال گرفتیم؛خوشحالیم اینجا هستیم وخوشحالیم که دختران و فرزندان ایران زمین هستیم.»
     
بیت سیاح: طلایم را از حضرت آقا  گرفتم
پرتابگر نیزه ایران در رقابت‌های پارالمپیک که به دلیل اهتزاز پرچم مزین به نام مبارک حضرت ام‌البنین مدال طلایش را در پاریس پس گرفتند، دیداری شخصی بارهبرمعظم انقلاب داشت.دراین دیدار رهبر انقلاب ضمن دلجویی از بیت‌سیاح خطاب به او فرمودند: «ان‌شاءا...خود جناب ام‌البنین عوض‌تان بدهد.» این درحالی است که بیت سیاح هم که درخواست گرفتن انگشتر از رهبر انقلاب کرده بود پس از دریافت آن گفت: «من امروز مدال طلایم را از حضرت آقا گرفتم.»
     
دارنده مدال برنز پارالمپیک پاریس:  بیکارم و از مسئولان انتظار کمک برای استخدام دارم
سیدعلی‌اصغر جوانمردی، پرتابگر مرودشتی و دارنده مدال برنز پرتاب وزنه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با اظهار این‌که شغلی ندارم و بیکارم، گفت: «‌امروزخدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. تاکید ایشان به مسئولان این بود که معیشت ورزشکاران را درست کنند.» او ادامه داد:«مسئولان می‌گفتند برای استخدام مدال المپیک نداری؛حالا این مدال را دارم و انتظار دارم این مشکل حل شود.»
     
سایر ورزشکاران چه گفتند؟
غریب‌شاهی، قهرمان پاراوزنه‌برداری: خوشحالم که اینجا بودم و خوشحالم که برای مردم ایران مدال گرفتم.
سعید افروز، قهرمان پرتاب نیزه در پارالمپیک: ارادت ویژه‌ای به امام رضا(ع) دارم و برای همین این مدال را تقدیم به آقا علی ابن موسی‌الرضا کردم. امروز هم از این‌که به عنوان فرزندی از ایران اینجا هستم، خوشحالم.
الهام صالحی، مدال‌آور برنز رشته پرتاب نیزه: من از قبل تصمیم گرفته بودم مدالم را به شهید جمهور تقدیم کنم و این کار را کردم. امروز هم که توفیق شد اینجا رهبر انقلاب را از نزدیک زیارت کنم و از این اتفاق خیلی خوشحالم.
روح‌ا...رستمی، طلایی وزنه‌برداری پارالمپیک‌:حالاکه اینجاهستم مدالم رابه رهبر انقلاب تقدیم می‌کنم. من از حضرت آقا درخواست کردم یک انگشتر به پدر و مادرم بدهند که ایشان هم عنایت کردند و این درخواست من اجابت شد. از این اتفاق خیلی خوشحالم.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها