همزمان با تشدید تنش‌ها در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی؛

تدارک رژیم غاصب صهیونیستی برای اشغال نوار امنیتی در جنوب لبنان

همزمان با تشدید تنش‌ها در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، منابع صهیونیست از آمادگی این رژیم برای حمله زمینی به بخش‌هایی از لبنان و اشغال نوار امنیتی در جنوب این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۴۷۲۹۰۳

به گزارش جام‌جم‌آنلاین ازالعالم،همزمان با تشدید تنش‌ها در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، منابع صهیونیست از آمادگی این رژیم برای حمله زمینی به بخش‌هایی از لبنان و اشغال نوار امنیتی در جنوب این کشور خبر دادند.

کانال ۱۳تلویزیون عبری گزارش داد: مقامات سیاسی و نظامی در تل‌آویو در حال بررسی امکان شروع عملیات زمینی بزرگ در لبنان هستند، اما در رسیدن به توافقی جامع با مشکل مواجهند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم تهدید کردند در صورت ادامه مخالفت "یوآو گالانت" وزیر جنگ با گسترش عملیات نظامی در لبنان، او از منصب خود برکنار خواهد شد.

در حالی‌که یوآو گالانت به وزیر دفاع آمریکا اطلاع داده است احتمال دستیابی به فرصت‌های حل و فصل در مرز‌های با لبنان در حال از بین رفتن هستند.

طبق گزارش این رادیو، فرمانده تیپ شمالی ارتش اشغالگر اعلام کرد: نیرو‌های این تیپ آماده اشغال یک نوار امنیتی در مرز‌های لبنان هستند.

منابع عبری، روز شنبه از قول نتانیاهو اعلام کردند که عملیات نظامی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در شمال قبل از پایان مقدمات و آمادگی برای آن آغاز نخواهد شد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای تصریح کرد: عملیات نظامی احتمالا ظرف چند هفته یا چند ماه آینده و بعد از آن آغاز خواهد شد که ما حمایت بین‌المللی و قدرت لازم را برای ورود به عملیاتی در این سطح به دست آوریم.

از زمان آغاز جنگ غزه مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها