آنچه که در حمله غافلگیرانه یمن گذشت؛

حمله موشکی انصارالله به تل‌آویو چه پیام‌سیاسی‌ داشت؟

حمله ارتش یمن با موشک مافوق صوت بالستیک، که پس از عبور از حریم هوایی چندین کشور عربی و سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی، به قلب تل‌آویو انجام شد حامل پیام‌های متعددی بوده است از جمله اینکه امن‌ترین نقطه اسرائیل دیگر امن نیست.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۷۸

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم،حمله ارتش یمن با موشک مافوق صوت بالستیک که پس از عبور از حریم هوایی چندین کشور عربی و سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی، به قلب تل‌آویو انجام شد حامل پیام‌های متعددی بوده ازجمله اینکه امن‌ترین نقطه اسرائیل دیگر امن نیست.

ارتش یمن، صبح روز گذشته با موشک مافوق صوت بالستیک قلب فلسطین اشغالی و مشخصا تل‌آویو را هدف قرار داد. این موشک با طی مسافی بالغ بر ۲۰۴۰ کیلومتر و در حدود ۱۱ونیم دقیقه به هدف شلیک شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای، با تأکید بر اینکه موشک با موفقیت به هدف اصابت کرد، متذکر شد که گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل موفق به شناسایی و انهدام آن نشدند.

جنبش انصارالله یمن همچنین اعلام کرد مرحله پنجم عملیات در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر در باریکه غزه، آغاز شده است. این هشدار بیانگر توسعه و تقویت یگان موشکی ارتش یمن برای رویارویی با چالش‌ها در نبرد با این رژیم است.

معادله بازدارندگی

در همین زمینه، حزام الاسد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با اشاره به اینکه "این، اولین حمله با موشک مافوق صوت بوده است"، تأکید کرد که در حمله صبح یکشنبه به تل‌آویو، موشک بالستیک یمنی سامانه‌های راداری اسرائیلی را دور زد.

الاسد خاطرنشان کرد که این حمله در چارچوب معادله بازدارندگی و وحشت علیه رژیم اشغالگر انجام شد. 

حزام الاسد در گفتگو با تلویزیون العربی از صنعا تأکید کرد تا زمانی‌که جنگ و محاصره غزه ادامه داشته باشد حملات یمنی‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند توان تسلیحاتی یمن را ناچیز و کم‌اهمیت جلوه دهند، تأکید کرد که فناوری‌های نظامی یمن صد در صد بومی است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله  تصریح کرد: تا زمانی‌که جنگ غزه و درگیری با دولت آمریکا در دریای سرخ و خلیج عدن ادامه یابد، فناوری‌های نظامی ارتش یمن توسعه می‌یابد و از تمام سامانه‌های پدافندی عبور می‌کند.

پاسخ نزدیک است

در همین راستا،جک خوری، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفتگو با تلویزیون العربی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر از پاسخِ به گفته خودش دردناک به انصارالله خبر داده است. همانطور که ارتش اسرائیل پیشتر در پاسخ به حمله پهپادی به قلب شهر تل‌آویو، بندر الحدیده یمن را بمباران کرد.

این کارشناس سیاسی ابراز عقیده کرد که اسرائیل به زودی پاسخ خواهد داد.

بر هم زدن معادله

سرتیپ منیر شحاده، هماهنگ‌کننده سابق دولت لبنان در یونیفل در گفتگو با العربی اظهار کرد: یمن بار دیگر نشان داد  از توان و ظرفیت بالایی در ساخت پرتابه‌های مدرن و مجهز شدن به آن دارد.

شحاده ابراز عقیده کرد: مجهز شدن ارتش یمن به موشک مافوق صوت بر هم زدن معادله و بازدارندگی اسرائیل است و اسرائیل نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد.

او افزود: موشک مافوق صوت و پیش از آن، پهپادی که به تل‌آویو نفوذ کرد تمام نقاط اسرائیل را در معرض هدف قرار داد و نشان داد که دیگر هیچ نقطه امنی در این رژیم وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها