سیلی مافوق صوت

عملیات موفقیت‌آمیز موشک هایپرسونیک انصارا... (موشک‌های رادارگریز فلسطین ۲) در عمق استراتژیک اراضی اشغالی که گفته می‌شود خط‌راه‌آهن تل‌آویو - قدس را هدف قرار داده، شوک سخت دیگری را به رژیم کودک‌کش صهیونیستی وارد ساخته و قدرت مقاومت را در مواجهه با این رژیم سفاک به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۳۶
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
سکوت خاص اکثر اعضای کابینه نتانیاهو و مقامات ارتش رژیم صهیونیستی، پرده از شکستی سخت برمی‌دارد؛ شکستی که هر لحظه از آن می‌گذرد، ابعاد بیشتری از آن عیان می‌شود. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور طی عملیاتی تلافی‌جویانه، با موشک فراصوت، منطقه یافا را در اراضی فلسطین اشغالی هدف قرار داده‌اند.  موشک هایپرسونیک ارتش یمن با طی مسافت، به هدف خود در اراضی اشغالی رسیده و سامانه‌های دفاعی رژیم اسرائیل قادر به رهگیری آن نشده‌اند. موشک جدید با طی مسافت ۲۰۴۰کیلومتر درعرض۱۱دقیقه به اراضی اشغالی رسیده است.این عملیات موشکی یمن،ترس و هراس را در دل صهیونیست‌ها انداخته است و عملیات منحصر به‌فرد دیروز درچهارچوب مرحله پنجم وشاهکار تلاش‌های قهرمانان نیروی موشکی یمن است که توانسته‌اند فناوری‌هارا توسعه دهند.  براساس آنچه یحیی سریع تاکید کرده ، موانع جغرافیایی، حملات آمریکا و انگلیس و سامانه‌های راداری، جاسوسی و رهگیری هرگزنمی‌تواند مانع ازکمک یمن به مردم فلسطین شود. عبور موشک هایپرسونیک مافوق صوت یمنی‌ها از بالای ناوهای آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی در آب‌های دریای سرخ،عظمت عملیات یمنی‌هارا در این عرصه سرنوشت‌سازنمایان ساخته وجایی برای توجیه این شکست سنگین برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشته است. بی‌تردید می‌توان گفت این عملیات راهبردهای دریایی آمریکا و انگلیس در منطقه راهبردی باب‌المندب، دریای سرخ و مدیترانه را به چالش جدی کشیده و به ستون‌فقرات اقتصادی رژیم ‌صهیونیستی ضربات سختی وارد کرده است.
 
غافلگیری‌های بزرگ‌تر در راه است 
پیام عملیات اخیر یمنی‌ها مشخص است. دشمن اسرائیلی باید منتظر عملیات‌های منحصر به‌فرد آتی بیشتری باشد و ما در آستانه اولین سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی هستیم. انصارا...می‌گوید دشمن باید منتظر پاسخ به جنایت‌های خود علیه بندر الحدیده باشد و حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.ارتش یمن به نام موشک شلیک‌شده به‌سمت اراضی اشغالی اشاره نکرده است، با این حال، نیروهای مسلح یمن پیش از این در تاریخ پنجم تیرماه از موشک‌های هایپرسونیک حاطم۲ رونمایی کرده و از آنها علیه اهداف صهیونیستی در آب‌های دریای عرب مانند کشتی MSC SARAH استفاده کرده‌اند. رسانه‌های رژیم اسرائیل صبح دیروز از رهگیری یک موشک بالستیک یمن در نزدیکی شهر تل‌آویو خبر دادند که به‌سختی و با شلیک تعداد زیادی موشک پدافندی آن رارهگیری کرده‌اند.این موشک بنا به‌گفته رسانه‌های عبری، با گذر از مسافتی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر، آسمان یمن، عربستان سعودی، اردن و رژیم اسرائیل را در عرض ۱۱ دقیقه طی کرده است. 
 
اعتراف صهیونیست‌ها به شکست بزرگ 
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از ناکامی پدافند هوایی ارتش اسرائیل خبر داده و تاکید کردند که ۲۰ موشک رهگیری به‌سمت این موشک شلیک شدند ولی نتوانستند موشک فوق را رهگیری کنند و موشک مذکور از آسمان چند کشور عربی عبور کرد و به تل‌آویو رسید. موشک شلیک‌شده از یمن به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه بن گورین اصابت کرده است.  این عملیات به‌خودی‌خود نشان می‌دهد که یمنی‌ها به هر نقطه از اراضی اشغالی دسترسی داشته و صهیونیست‌ها نیز قادر به مهار عملیات‌های بعدی انصار... (که اجتناب‌ناپذیر خواهد بود)نیستند.ارتش رژیم اسرائیل به‌دنبال این حادثه بی‌سابقه، دستور انجام تحقیقات در ارتباط با این ناکامی و شکست نیروی هوایی را صادر کرده است. فرار دومیلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها و زخمی‌شدن تعدادی از آنها هنگام فرار، رکورد تاریخی و بی‌سابقه‌ای را در‌خصوص دامنه و دقت عملیات موشکی مقاومت به ثبت رسانده که افتخاری برای انصارا... و جبهه مقاومت محسوب می‌شود. 

پیام‌های یک عملیات تاریخی
 
پیام‌های عملیات اخیر مقاومت یمن را می‌توان در قالب موارد شش‌گانه زیر خلاصه کرد:

نخست این‌که دیگر هیچ نقطه امنی در اراضی اشغالی وجود ندارد و موشک‌های مقاومت قادر خواهند بود در هر زمان و مکانی، رژیم اشغالگر قدس را به زانو در‌آورند. 

دوم این‌که جبهه مقاومت قواعد نبرد هوشمندانه، قاطعانه و غافلگیرانه در برابر دشمن صهیونیستی را نه‌تنها به‌خوبی آموخته، بلکه به بهترین نحو ممکن آن را در میدان جنگ پیاده‌سازی می‌کند. 

سوم این‌که وعده مقاومت در‌خصوص استمرار عملیات در عمق استراتژیک اراضی اشغالی، قطعا تعبیر شده و در آینده نیز تعبیر خواهد شد. وزیر دفاع یمن چندی قبل نیز تأکید کرده بود: رژیم صهیونیستی قدرت ما را خواهد دید و به‌دلیل تجاوز به حاکمیت یمن، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد. تصمیم‌سازان نهاد نظامی یمن همه عوامل تعیین‌کننده نظامی را مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف دشمن را به‌دقت ارزیابی کرده‌اند. ما همچنین مهم‌ترین نقاط بانک اهداف خود در فلسطین اشغالی را با دقت بالا، شناسایی و تعیین کرده‌ایم. نیروی موشکی، نیروی پهپادی و نیروی دریایی یمن توانایی‌ها و امکانات کافی در اختیار دارند که زمینه اجرای دقیق عملیات‌ها را برای آنها فراهم می‌سازد.

چهارم این‌که آمادگی گروه‌های مقاومت برای انجام عملیات با ابعاد و با استفاده از سلاح‌های جدید، موازنه نبرد را به سود جبهه حق علیه باطل تغییر داده است. یمنی‌ها از موشک هایپرسونیک در این حمله استفاده کردند و این نشان می‌دهد که قابلیت نظامی یمن در چه اندازه‌ای است که موشک با این قابلیت در مدت ۱۱ دقیقه به هدف اصابت کرده است.

نکته پنجم، به شکست ترکیبی تل‌آویو و متحدانش در این عملیات بازمی‌گردد. موشک شلیک‌شده توسط یمنی‌ها از ۱۵ لایه پدافندی رد شده است. به‌گونه‌ای که کانال۱۳عبری در این‌باره نوشت که موشک یمن نه‌تنها به سامانه‌های دفاعی اسرائیل، بلکه به سامانه‌های آمریکا و متحدانش که در کشورهای عربی و دریای سرخ مستقر شده‌اند، نفوذ کرده و از بهترین سامانه‌های هشدار زودهنگام در آسمان خاورمیانه بدون این‌که حتی شناسایی شود، عبور کرد. این دومین حمله به تل‌آویو و مراکز استراتژیک آن در طول یک ماه گذشته بعد از حمله اخیر حزب‌ا... به تل‌آویو و دومین حمله یمنی‌ها به تل‌آویو ظرف چندماه اخیر است.

ششم این‌که تاثیر عملیات اخیر یمنی‌ها بر مختصات میدان نبرد و فرامتن آن تاثیر به‌سزایی خواهد گذاشت. این اقدام مطمئنا تحولات اخیر در منطقه را دستخوش تغییرات گسترده خواهد کرد. رژیم صهیونیستی تا چند روز گذشته خود را برای حمله به لبنان آماده می‌کرد، اما با وقوع اقدام اخیر و ضربه‌پذیری آن در لایه‌های پدافندی، به‌راحتی نمی‌تواند به اجرای چنین سناریوهایی بیندیشد و در صورتی که دست به چنین حماقتی بزند با پاسخ سریع، قاطع و موثر گروه‌های مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

درنهایت این‌که عملیات موفقیت‌آمیزوغرورآفرین مقاومت یمن،مجدداضربه‌پذیری رژیم صهیونیستی رانشان دادو اکنون صهیونیست‌ها بیش از پیش در بن‌بست راهبردی، میدانی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که پس از جنگ غزه در آن قرار گرفته‌اند، گرفتار شده‌اند.

۸ نکته درباره حمله موشکی یمن به تل‌آویو
تغییر گسترده معادلات منطقه
هجوم ۲ میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها 
آسیب‌پذیری بالای مکان‌های استراتژیک تل‌آویو  
افزایش تردید صهیونیست‌ها  برای  حمله به لبنان
زمان پرواز ۱۱.۵دقیقه‌ای موشک هایپر سونیک 
آشکارسازی مجدد ضربه‌پذیری رژیم صهیونیستی
عبور از ۱۵ لایه پدافندی رژیم صهیونیستی و متحدانش
آمادگی جبهه مقاومت برای عملیات با سلاح های جدید


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها