پیام‌های حمله موشکی یمن به تل آویو
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

پیام‌های حمله موشکی یمن به تل آویو

ضربه به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی

امروز اتفاق بسیار مهمی در حوزه هماهنگی میان میادین مختلف مختلف رخ داد. همکاری‌های نزدیک ساحات مختلف مقاومت یک اقدام و عملیات بسیار شجاعانه‌ای انجام داد که می‌تواند یک دریچه جدیدی را در راستای همراهی میان مقاومت و مردم فلسطین و غزه ایجاد کند.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۲۲
نویسنده سیدرضا صدرالحسینی کارشناس حوزه غرب آسیا

ضربه به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستیامروز ارتش ملی یمن با پشتیبانی کامل مردم یمن حرکتی را انجام داد که باید میلیون‌ها نفر در کشور‌های اسلامی و مقامات ارشد کشور‌های اسلامی انجام می‌داد و آن هم ضربه به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی است که در طول نزدیک به هشت ماه گذشته و دو ماه بعد از طوفان عملیات الاقصی و کشتار مردم بی دفاع فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس، مجموعه ارتش ملی یمن با حمایت کامل دولت نجات ملی این کشور و حمایت کامل مردم انجام داد.

حقیقتا موشک فلسطین ۲ که بیش از ۲۰۰۰ هزار کیلومتر برد دارد در ساعت شش و ربع صبح امروز توانست خواب آشفته رژیم صهیونیستی از اینکه ممکن است بتواند در حوزه به تاخیر انداختن هماهنگی و حرکت‌های مقاومتی در حمایت از مردم غزه خلل ایجاد کند برهم زد و به توهمات مقامات این رژیم خط بطلان کشید.

در واقع این موشک مافوق صوت رادارگریز با این برد توانست از میادین مختلف پدافندی رژیم صهیونیستی و همچنین حامیان غربی او عبور کند و به ۷ کیلومتری تل آویو رسید و خط آهن تل آویو – قدس را قطع کند و بگفته مقامات رژیم اشغالگر قدس در این اتفاق مجروح شد که البته سانسور خبری در این رژیم بسیار سنگین است و قطعا آن‌ها با حاشیه سازی در پی این مساله هستند که این اقدام شجاعانه، قهرمانه و بسیار مقتدرانه را کوچک بشمارند، اما بعضی از مخالفان دولت نتانیاهو و همچنین برخی از شبکه‌های رژیم صهیونیستی که آزادی بیشتری دارند توانسته اند این خبر را منتشر کنند که نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان تل آویو و شهرک‌های پیرامونی به پناهگاه‌ها بروند و هیچ یک از پدافند رژیم هم نتواند این موشک را رصد و رهگیری و یا منهدم کند. البته شلیک‌هایی از پدافند‌های مختلف در نزدیکی هدف انجام شده که هیچکدام از آن‌ها به این موشک برخورد نکرده است.

باید توجه داشته باشیم که بعد از آمادگی‌هایی در پی عملیات صادق در حوزه پدافندی برای رژیم صهیونیستی بوجود آورده بودند و بعد از شهادت شهید هنیه تلاش بر این صورت گرفته که پدافند هوایی رژیم اشغالگر قدس را تقویت کنند. به همین دلیل امکانات بسیار پیچیده پدافندی را برای رژیم پیشبینی کردند که بعضی از آن‌ها با توجه به فعالیت شبانه روزی، ۲۵ هزار دلار برای هر دستگاه برای رژیم صهیونیستی هزینه دارد، اما این امکانات نتوانست موشک رادارگریز را هدف قرار دهد. 

این موشک بالستیک رادرگریز مافوق صوت که از طرف ارتش ملی یمن شلیک شد یکی از توانمندی‌های مقاومت یمن بود که امروز رونمایی شد و البته برگ‌های برنده قابل توجهی در اختیار میادین مختلف مقاومت وجود دارد که اگر رژیم صهیونیستی، آتش بس عادلانه را نپذیرد و همچنان مستمرا بمباران‌های خود را بر مناطق مسکونی مردم غزه ادامه داد واکنش محور مقاومت می‌تواند صدمات و هزینه‌های قابل توجهی را بر رژیم اشغالگر قدس وارد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها