جزئیات عجیب از حمله موشکی یمنی‌ ها که تل‌ آویو را به لرزه انداخت

منابع عبری اذعان کردند موشک یمنی پس از عبور از حریم هوایی چندین کشور عربی، سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی و ناکامی تلاش ها در مقابله با آن، به تل آویو برخورد کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، موشکی که صبح امروز یکشنبه از یمن به سمت تل آویو شلیک شد، باعث به صدا درآمدن آژیرهای خطر در نزدیک به ۲۰ شهر و شهرک صهیونیستی در وسط فلسطین اشغالی شد و پس از ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها، در «منطقه ای خالی از سکنه» منفجر شد؛ هر چند که سخنگوی ارتش صهیونیستی مدعی مقابله با این موشک شلیک شده از یمن و سقوط آن در منطقه‌ای غیرمسکونی در مرکز اراضی اشغالی و شرق تل آویو شد.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این بار گزارش داد که تحقیقات اولیه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تمامی موشک‌های پدافندی شلیک شده توسط سامانه‌های پدافندی این رژیم به سمت موشک یمنی در ساقط کردن آن ناتوان بوده اند.

منابع صهیونیستی خاطر نشان کردند که بیش از ۲۰ موشک ضدهوایی از سامانه‌های پدافندی «حیتس» و «فلاخن داوود» به سمت این موشک شلیک شده است، اما نتوانسته اند موشک یمنی شلیک شده به سمت تل آویو را ساقط کنند.

این منابع تاکید کرده اند که موشک یمنی پس از عبور از سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و حریم هوایی چندین کشور عربی و ناکامی تلاش‌ها در مقابله با آن، به تل آویو برخورد کرده است.

در همین راستا، پایگاه صهیونیستی «حدشوت بزمان» اعلام کرد که شمار زیادی از موشک‌های ضدموشک به سمت موشک یمنی شلیک شده است، اما نتوانسته اند این موشک را ساقط کنند. شهرک نشینان صهیونیست هم صحنه‌های آتش سوزی در محل سقوط این موشک در شرق تل آویو را دست به دست می‌کنند.

از سوی دیگر، «گادی آیزنکوت» ریس سابق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی در واکنش به شلیک این موشک و اصابت آن به وسط فلسطین اشغالی تاکید کرد که اوضاع به شکل دراماتیک تغییر کرده است و ارتش از زخمی شدن ۹ نفر در جریان تلاش برای فرار به پناهگاه‌ها در وسط فلسطین اشغالی پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مناطق گسترده خبر داده است.

در ماه ژوئیه گذشته نیز جنبش انصار الله یمن یک پهپاد دوربرد را به سمت تل آویو شلیک کرد که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۴ نفر دیگر شد. پس از این حمله، رژیم صهیونیستی حمله هوایی گسترده‌ای را علیه اهداف غیرنظامی در نزدیکی بندر الحدیده یمن آغاز کرد که منجر به شهادت دست کم ۳ نفر و زخمی شدن ۸۷ نفر دیگر شد.

پس از آن، بار دیگر در ماه ژوئیه گذشته در اثر اصابت یک پهپاد شلیک شده از سوی جنبش انصار الله یمن به نزدیکی سفارت آمریکا در شهر تل آویو، ۱ صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش و جنبش انصار الله یمن در همبستگی با نوار غزه که از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی قرار دارد، به صورت مداوم با موشک و پهپاد به کشتی‌های باری صهیونیستی یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم در دریای سرخ و دریای عرب حمله می‌کنند که خسارت‌های اقتصادی سنگینی به این رژیم وارد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها