«مجله هنری بوم» از شبکه ۲ سیما، در گفتگو با هنرمندان آثار جدید آنان را بررسی می‌کند

طرحی از هنر گفتگو بر بوم رسانه‌ ملی

دست‌اندرکاران مجله تصویری «بوم» مهمان ۱۶۲ شدند

دفاع از ساخت برنامه‌های عامه‌پسند در حوزه هنر

عوامل سازنده برنامه «مجله هنری بوم» شبکه دو سیما باحضور در واحد 162 اداره‌کل روابط‌عمومی‌پذیرای نظرات مخاطبان خود از سراسر ایران شدند و سپس به پرسش‌های خبرنگاران در نشستی خبری پاسخ دادند.
عوامل سازنده برنامه «مجله هنری بوم» شبکه دو سیما باحضور در واحد 162 اداره‌کل روابط‌عمومی‌پذیرای نظرات مخاطبان خود از سراسر ایران شدند و سپس به پرسش‌های خبرنگاران در نشستی خبری پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۴۷۲۴۴۳

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، احمدرضا بلیغ، تهیه‌کننده مجله تصویری- هنری «بوم» درخصوص شکل‌گیری این برنامه گفت: این برنامه محصول مشترک حوزه هنری و شبکه دو سیماست و اگر همدلی و حمایت‌های این دوستان نبود این کار اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: موضوعات برنامه را در سه بخش تقویمی، مرتبط با رویدادهای روز و تأسیسی بنیان نهادیم. در بخش سوم با موضوعاتی مواجه بودیم که از ابتدا درباره آن فکر و پژوهش کرده بودیم؛ بنابراین، سعی کردیم آن را به موضوعاتی که برای عموم مردم قابل‌درک و مفید باشد تبدیل کنیم.

تهیه‌کننده مجله تصویری- هنری «بوم»  افزود: در این مجله هنری کوشیدیم برنامه را از فضای استودیو خارج کنیم و هم‌زمان تصویری زیبا نیز ارائه دهیم.

بلیغ به پخش ۲۰ قسمت از این برنامه اشاره و عنوان کرد: بعد از پخش 20 قسمت از برنامه و برای مانایی آن در ذهن مخاطب در تلاشیم با رایزنی‌های صورت‌گرفته، بازپخش آن را چه به‌صورت کامل یا میان‌برنامه در شبکه دو یا دیگر شبکه‌ها ممکن سازیم.

وی از ساخت فصل دوم این مجله هنری خبر داد و گفت: در فصل جدید این برنامه علاوه‌بر موضوعات روز و پرونده‌های پژوهش‌محور، در فضای مجازی نیز حضور فعال‌تری خواهیم داشت تا مخاطبان هنردوست بیشتری را با خود همراه کنیم.

حامد معالی مهربانی، مجری برنامه مجله تصویری- هنری «بوم» درخصوص اجرای خود در این برنامه گفت: مواجهه با هنرمندان، سختی‌های خاص خودش را دارد و برای این منظور قبلاً نحوه اجرا و گفت‌وگو با این عزیزان را در شبکه دو تجربه کرده‌ام و خود در این برنامه هنری با این مشکل روبه‌رو نبودم.

مجری برنامه مجله هنری «بوم» ادامه داد: شخصیتی که برای مجری این برنامه تعریف کرده بودیم، پرسه‌زنی او در ساحت‌های مختلف هنری بود، دقیقاً رفتاری که با شخصیت بنده همخوانی داشت. با افتخار دوست دارم به جاهای دیدنی و هنری جدید بروم، تئاتر ببینم و برای هنر به‌واقع وقت می‌گذارم. در مجله هنری «بوم» ادعای کارشناسی نداشتم و با نیت پرسه‌زنی دنبال موضوعات می‌روم و با معاشرت دوستانه و وقت گذاشتن تلاش کردم کیفیت برنامه را ارتقا دهم.

مجری برنامه مجله تصویری - هنری «بوم» در خصوص دغدغه این برنامه و شکل‌گیری آن گفت: «بوم» با این دغدغه پا به عرصه وجود گذاشت که دیوار تخصصی شدن و دست‌نیافتنی بودن هنر در جامعه را بشکند و هنر را به شکلی عام‌تر و ساده‌تر بین مردم ساری و جاری کند و جنبه زیباشناسی هنر را ارتقا دهد. بر این اساس، شبکه دو را که شبکه خانواده است انتخاب کردیم تا زندگی را هنری و زیباتر کنیم.

محسن صفایی‌فرد، سردبیر این برنامه نیز گفت: در ابتدا با اولویت‌سنجی نسبت به آثار هنری که تاکنون در تلویزیون برنامه‌سازی داشته‌، ولی باوجود جذابیت هنری به چشم نیامده‌اند شروع به کارکردیم. با مشخص کردن مسیر برنامه، فرصت بیشتری به هنرهای موسیقی، تجسمی و نمایشی دادیم و به‌صورت ویژه به شکل پرونده به آن‌ها پرداختیم که برای نمونه می‌توان به برنامه‌هایی که درخصوص بررسی آثار استاد محمدرضا لطفی و مجید انتظامی ساخته شده، اشاره کرد.

وی به موضوعاتی که در این برنامه به آن‌ها پرداخته‌ شده، اشاره کرد و گفت: به‌واسطه اینکه موسیقی فیلم مهم است به این بخش توجه ویژه‌ای نشان دادیم و همچنین به نغمه‌پردازی مداحی نیز توجه خاصی داشتیم.

صفایی‌فرد عنوان کرد: در این مجله هنری سعی کردیم به‌روز باشیم و تلاشمان در تحریریه این بوده که گرفتار زمان‌زدگی و به‌اصطلاح روزنامه‌ای‌شدن و همین‌طور بی‌توجهی به حوادث روز نباشیم.

وی از ساختن برنامه‌های عامه‌پسند در حوزه هنر دفاع کرد و گفت: شاید در نگاه نخست، چنین به نظر بیاید که این برنامه مخاطبان زیادی به دست نیاورده که نظر درستی است، چون پخش ۲۰ قسمت از برنامه هنری نشان از شروع کار است و برای شناخته شدن، به پخش قسمت‌های بیشتری از برنامه نیاز دارد. با مسیری که این برنامه در پیش‌گرفته است، دشواری و دست‌نیافتنی بودن هنر را در جامعه مرتفع و آن را برای عموم مردم دلپذیر می‌کند. هنوز در آغاز راهیم و برای اینکه بوم هنری را همه‌گیر کنیم به مساعدت جامعه هنری و مسئولان رسانه ملی نیازمندیم که ازجمله آن می‌توان به بهبود وضعیت جدول پخش اشاره کرد.

 در پایان این نشست، از عوامل مجله هنری «بوم» احمدرضا بلیغ (تهیه‌کننده)، محسن صفایی‌فرد (سردبیر) و حامد معالی مهربانی (مجری) قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها