عضو هیات رئیسه مجلس درگفت‌وگو با جام جم آنلاین:

در شرایط فعلی، مذاکره با آمریکا امکان پذیر نیست

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد؛

شهرک‌نشینان دیگر خانه‌ای به‌عنوان سرپناه نخواهند داشت

یک مقام ارشد آمریکایی نسبت به احتمال وقوع یک جنگ همه‌جانبه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هشدار داد و گفت چنین تشدید تنشی می‌تواند عواقب فاجعه‌بار و غیرمنتظره‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۷۲۰۹۰

به گزارش‌ جام‌جم‌آنلاین‌ ازالعالم، یک مقام ارشد آمریکایی نسبت به احتمال وقوع یک جنگ همه‌جانبه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هشدار داد و گفت چنین تشدید تنشی می‌تواند عواقب فاجعه‌بار و غیرمنتظره‌ای داشته باشد.

وی درجریان کنفرانس MEAD درواشنگتن به تنش‌های نظامی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی و احتمال تبدیل آن به جنگ میان طرفین اشاره کرد و گفت: من در توانایی‌های ارتش اسرائیل شک ندارم، اما باید به این موضوع فکر کنیم که چنین عواقب جدی برای هر دو طرف خواهد بود.

به گزارش روزنامه عبری‌زبان معاریو، این مقام آمریکایی افزود: ضروری است تمام مقامات اسرائیلی که می‌خواهند با حزب‌الله با هدف برگرداندن شهرک‌نشینان شمال به خانه‌های خود، وارد جنگ شوند درنظر داشته باشند که در چنین سناریویی ممکن است بسیاری از اسرائیلی‌ها کشته شوند و بسیاری، دیگر خانه‌ای به‌عنوان سر پناه نخواهند داشت.

وی افزود: این تصور وجود دارد که ما وارد جنگ می‌شویم و همه موشک‌های حزب‌الله را نابود می‌کنیم و همه چیز وفق مراد ما پیش خواهد رفت، اما در واقع موضوع به همین سادگی نیست. هیچ راه‌حل جادویی وجود ندارد؛ طرف مقابل را نمی‌توان نابود کرد و در پایان جنگ، اسرائیل ممکن است بهای سنگینی بپردازد و به اهدافش نرسد. 

منطقه در سایه هماهنگی عناصر محور مقاومت در تقابل با رژیم صهیونیستی، شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد و در صورت حمله نظامی تل‌آویو ضد حزب‌الله لبنان، همکاری مشترک گروه‌های مقاومت در عراق و یمن و ایران افزایش پیدا خواهد کرد و حزب الله نیز در طرف مستقیم این درگیری‌ها غیر از مناطق مرزی، دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو و حیفا و اسدود را در چارچوب بانک اهداف خود قرار خواهد داد.

البته در این صورت علاوه بر جنوب لبنان سایر مناطق این کشور نیز شاهد حملات رژیم صهیونیستی ضد زیرساخت‌های اقتصادی آن خواهد بود و ممکن است عملیات محدود زمینی نیز در مناطق کم‌عمق مرزی صورت بگیرد.

البته به نظر می‌رسد محور مقاومت منطقه، قدرت بیشتری برای فشار بر رژیم صهیونیستی جهت عقب راندن آن از غزه و توقف تهدیدات ضد لبنان دارد، اما درهرصورت سایه جنگ فراگیر منطقه‌ای بر روند تحولات به‌خوبی مشاهده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها