عضو هیات رئیسه مجلس درگفت‌وگو با جام جم آنلاین:

در شرایط فعلی، مذاکره با آمریکا امکان پذیر نیست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکره با آمریکا گفت:ایشان با توجه به تجربه برجام بصراحت فرمودند مذاکره با آمریکا و رئیس جمهور این کشور امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۴۶
در شرایط فعلی، مذاکره با آمریکا امکان پذیر نیست

اکبر رنجبرزاده، نماینده اسدآباد و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به این‌که در مقطع فعلی تلاش آمریکا برای مذاکره، رسیدن به نتایجی است که پیگیری می کند، افزود:آمریکایی ها مذاکره ای را دنبال می کنند که تمامی چارچوب آن در اتاق فکر این کشور تنظیم شده و چیزی را می خواهند اجرا و تحمیل کنند که خواسته دولتمردان این کشور است.

وی با اشاره به این‌که نام چنین ترفند ها و برنامه ریزی های یکطرفه را نمی توان مذاکره گذاشت، گفت:این نوع مذاکره در واقع تحمیل خواسته های آنان به جمهوری اسلامی ایران است و اگر می خواستیم تن به چنین خواسته های نابه حقی بدهیم باید اوایل انقلاب این کار را می کردیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مذاکره در شرایط فعلی را مخالف مصلحت نظام، انقلاب و کشور دانست و تاکید کرد:با موقعیتی که آمریکا دنبال آن است تا با هر شیوه ای ،حتی تحمیل تحریم ها بر ملت ، کشور را زمینگیر کند موضوع مذاکره منتفی است.

وی درباره شرایط انجام مذاکره نیز گفت:رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در وضعیت عقب‌نشینی آمریکا از مذاکره برجام ‌هیچ گفت‌وگویی صورت نمی گیرد و هر وقت طرفین در شرایط همسطح قرار گرفتند می توانیم به انجام یک گفت‌وگوی برابر فکر کنیم.

رنجبرزاده تاکید کرد:اگر قراراست امتیاز بدهیم باید امتیاز هم بگیریم. نمی شود یک طرف تسلیم خواسته ها و طرف دیگر گوش به فرمان طرف مقابل باشد.کشور در موضوع برجام با آمریکا مذاکره کرد، اما این کشور مسیر مشخص شده را متوقف کرد وآن‌را نپذیرفت و برجام را نا فرجام کرد و زیر تعهدات خود زد، پس مذاکره با چنین کشور عهد شکنی به صرفه و صلاح کشور نیست.

وی با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران در این شرایط باید منافع سیاسی و اقتصادی کشور را با تکیه بر توان داخلی تامین کند، گفت:کشور چشم امیدی به سراب آمریکایی ها و غرب ندارد و باید به دنبال آب حیات واقعی کشور باشد و تولید را با بسیج مردمی رونق دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: فرصت طلایی به وجود آمده تا از ورود کالا های خارجی به کشور جلوگیری شود. باید همراه با مردم نگاهمان به تولید داخلی باشد و مسئولان کشور هم با پاکدامنی، انگیزه کافی و صداقت کامل در مقطع زمانی فعلی از این فرصت استفاده کنند تا حداکثر بهره وری صورت گیرد.

وی درباره تهدیدات جنگی آمریکا علیه کشور نیز گفت:جنگ زمانی اتفاق می افتد که منافعی برای آمریکایی ها داشته باشد. در شرایط فعلی که منفعت دولتمردان این کشور در جنگ نیست، قطعا جنگی رخ نخواهد داد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود:آمریکاهم اکنون از وضعیت فعلی خود در منطقه و فروش تسلیحاتش به کشورهای حاشیه خلیج فارس رضایت دارد. با عربده کشی هایی که در منطقه می کند گاوهای منطقه ای را با ترس از به راه افتادن جنگ می‌دوشد.

رنجبر زاده با تاکید بر این‌که اگر جنگی اتفاق بیفتد هرچند خسارتی برای کشور خواهد داشت، اما بازنده اصلی در منطقه آمریکاست، گفت: جنگ با ایران خسارت های سنگینی در منطقه و عرصه جهانی خواهد داشت. ‌ملت ایران با جنگ هشت ساله آزموده شد و نشان داد آغاز کننده جنگ نبوده، اما همیشه پیروز میدان است.

وی با اشاره به غیرت ملت ایران در مقابله با دشمن افزود:پشتوانه های کافی از نظر نظامی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و مشکلی از نظر توان دفاعی نداریم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها