فرمانده نیروی زمینی سپاه:

عناصر تروریست از مرز‌های ایران و عراق اخراج شدند

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه عناصر ضدانقلاب در شرق و جنوب شرق از حاشیه مرز‌های ایران پاکسازی شدند، گفت: همچنین عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرز‌های ایران و عراق اخراج و این مرز‌های از لوث عناصر معاند پاکسازی شد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه عناصر ضدانقلاب در شرق و جنوب شرق از حاشیه مرز‌های ایران پاکسازی شدند، گفت: همچنین عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرز‌های ایران و عراق اخراج و این مرز‌های از لوث عناصر معاند پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۴۷۱۷۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان لنگرود در سالن اجتماعات این تیپ با بیان اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک یکی از تیپ‌های پا به کار و قدرتمند نیروی زمینی است، اظهار کرد: مدل جدید در عصر حاضر عوض شده و شاهد تغییرات اساسی در شکل تاکتیک و راهبرد جنگ هستیم که دقیقاً ما بایستی متناسب با این شرایط واحدهایمان را آماده کنیم.  

وی با بیان اینکه در جنگ‌های امروز تاکتیک‌های تروریست‌ ها و عناصر ضد انقلاب، افرادی که به کار می‌گیرند یا حتی تجهیزات و ابزاری که استفاده می‌کنند در مقایسه با گذشته متفاوت است، افزود: در چند ماه گذشته شاهد حملات تروریستی به کلانتری و پاسگاه‌های جنوب کشور بودیم که یقینا این حملات صرفا از طریق یک گروه شکل نگرفته بلکه یک سرویس قوی در پشت این عملیات‌ها قرار دارد و از بستر گروه‌های معاند در منطقه به نفع خودشان استفاده می‌کنند.  

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه تیپ‌های تکاور برای ماموریت‌های خاص هستند و همیشه در شرایط آمادگی خوبی قرار دارند، افزود: تحرکات در مرز‌های کشور نشان از برنامه‌ریزی دشمن و تقویت گروه‌های معاند در مرز‌ها دارد که طبق تحقیقات انجام شده رژیم صهیونیستی پشتیبان تیم‌های خرابکاری در مرز‌ها و عملیات‌های تروریستی که در پاسگاه‌ها انجام می‌شود است.  

پاکپور با بیان اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچیک خان لنگرود برای ماموریت‌های استفاده می‌شود و مهارت محور هستند، تصریح کرد: در مقطعی توپ و تانک در جنگ حرف اول را می‌زد، ولی در جنگ‌های امروز جدای توپ و تانک، ریزپرنده ها، سلاح‌ها و گلوله‌های هوشمند و ... از اهمیت خاصی برخوردار است که بعضا می‌تواند تعیین  کننده باشد.  

وی با بیان اینکه در جنگ‌های امروز تاکتیک به کارگیری ابزار‌های جنگی در ماموریت‌ها مهم است، گفت: دشمن اگر آمادگی ما را ببیند قطعا در نیت‌های شوم خود تجدید نظر می‌کند واگر اگر انفعال داشته باشیم دشمن نیز طمع می‌کند و اقدامات امنیتی را انجام می‌دهد.  

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه در دهه ۹۰ بخشی از حاشیه مرز‌ها در احاطه عناصر ضدانقلاب بود که با حضور موثر سپاه در آن مناطق، عناصر ضدانقلاب در شرق و جنوب شرق از حاشیه مرز‌های ایران پاکسازی شدند، افزود: بعد از آن دولت عراق نیز توافق‌نامه امنیتی با ایران امضا کرد که عناصر ضدانقلاب از مرز‌های این دو کشور اخراج و پاکسازی شوند و این بزرگ‌ترین پیروزی جمهوری اسلامی بود.

در پایان این مراسم از تلاش‌های سردار سبحان تاور تقدیر و وی به عنوان فرماندهی لشکر ۱۶ قدس گیلان منصوب شد و سید هادی موسوی که پیش از این جانشین فرماندهی تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان لنگرود بود به عنوان فرمانده جدید این تیپ منصوب شد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها