در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس سازمان دیانت ترکیه تاکید شد:

غزه و قدس موضوع مشترک تمام مسلمانان جهان

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رئیس سازمان دیانت ترکیه بر لزوم همکاری و همراهی علما و نهادهای دینی جهان اسلام برای دفاع از غزه و مساله فلسطین تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۷۱۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با پروفسور علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه با اشاره به وضعیت اسفناک نوار غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه، گفت: اگرچه روزهای سختی را به عنوان امت اسلامی در حال گذراندن هستیم اما مساله غزه به رغم تمام مرارت های خود نتایجی نیز به همراه داشته است و اتحادی که امروز در جهان اسلام در موضوع فلسطین می‌بینیم هیچگاه وجود نداشته است و به‌رغم بعضی کم کاری‌های دولت های اسلامی شاهد آن هستیم که ملت‌های مسلمان یک حس اتحاد و همراهی و همدلی با یکدیگر را تجربه می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که یکی از نتایج مسئله غزه موضوع کمرنگ شدن اختلافات گفتمانی بود افزود: این حادثه نشان داد که به رغم تمام تبلیغات و اتهامات واهی و منفی‌ای که علیه جمهوری اسلامی در جنگ غزه از سوی دشمنان زده می‌شد شاهد این بود که کشورمان فارغ از اعتقادات و وابستگی‌های مذهبی گروه‌های مختلف به حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین پرداخته است.

ایمانی‌پور با اشاره به این که شاهد افزایش سرعت تحولات در جهان اسلام هستیم خاطرنشان کرد: همین تحول نیز باعث می‌شود که علمای مسلمان مسئولیتی دوچندان بر عهده داشته باشند شرایط موجود نشان دهنده ضرورت همگرایی مسلمانان است و این مهم نیز راهبری علما را اقتضا می‌کند.

وی با تاکید بر این که در نتیجه جنگ غزه نه تنها بیداری اسلامی که یک بیداری بشری در جهان رخ داده است و نظام حاکم لیبرال دموکراسی غربی با یک بحران ساختاری مواجه شده است افزود: تمام انسان‌ها متوجه استانداردهای دوگانه نظام نئولیبرال غرب شده‌اند و در مقابل امروز مسلمانان از یک تمدن نوین اسلامی صحبت می‌کنند و لذا ما را به سمت لزوم گفتگو در مورد آینده جایگاه اسلام در تمدن بشری سوق می‌دهد و این موضوع را تبدیل به امری حیاتی می‌کند.

پروفسور علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز تسلیت خود برای شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراهش با تایید بیانات حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور گفت: نسل کشی امروز در غزه بیش از آنکه حاصل قدرت دشمنان باشد نتیجه ضعف و انشقاق مسلمانان است. ما به عنوان سازمان دیانت ضمن تاکید بر حساسیت‌های دینی مومنان خواستار تحریم اسرائیل و تحریم محصولات اسرائیلی شده‌ایم و این سیاست را ادامه خواهیم داد و تا جای ممکن از آن فروگذار نخواهیم کرد. 

رئیس سازمان دیانت با تاکید بر این‌که مساله فهم اهمیت راهبردی اتحاد اسلامی موضوعی حیاتی برای امت اسلامی است، گفت: ما در همین راستا معتقدیم که آموزش‌های دینی برای جوانان باید مبتنی بر مسئله وحدت و اتحاد اسلامی باشد تا بدین صورت تربیت دینی جوانان تربیت با فهم اهمیت وحدت اسلامی باشد. همچنین در حوزه‌های اقتصادی سیاسی و دینی نیز اجازه تفرقه نباید داد و بایستی که به سمت تجمیع نیروهای خود در جهان اسلام حرکت کنیم.

در ادامه این دیدار، دو طرف درباره‌ توسعه همکاری‌ها و گفتگوهای فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها