صدور پروانه کار پرستاران از آبان آغاز می شود

فارس: مدیر کل دفتر پرستاری وزارت بهداشت با اعلام برخورداری 80 درصد پرستاران از مزایای حق ارتقای مسیر شغلی، از آغاز صدور پروانه کار پرستاران طی یک ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۱۰۶

اعظم گیوری افزود: مکاتبات لازم با اداره صدور پروانههای وزارت بهداشت برای صدور پروانه کار پرستاران انجام شده است و آماده اجرای این طرح هستیم اما با توجه به اینکه تهیه کارتها و برگه های پروانه کار پرستاران نیازمند یک پروسه زمانی حدود یکماهه است به احتمال زیاد صدور پروانه کار پرستاران تا یکماه آینده آغاز میشود.
وی اضافه کرد: صدور پروانه کار پرستاران پس از فراهم شدن مقدمات آن از سوی دانشگاههای علوم پزشکی و از طریق سایت اینترنتی که اعلام میشود انجام میشود بنابراین نیاز به مراجعه پرستاران به وزارت بهداشت نیست به همین علت ظرف مدت کوتاهی اجرا می شود.
وی گفت: در این مرحله صدور پروانه کار برای پرستاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا انجام میشود و پس از پایان این مرحله بلافاصله و در سال جاری صدور پروانه کار برای کارشناسان پرستاری آغاز میشود.
وی افزود: پروانه کار پرستاری علاوه بر اینکه موجب هویت بخشیدن به حرفه و جایگاه شغلی آنان میشود، یک مدرک معتبر بین المللی است که با استفاده از آن میتوانند صلاحیت کار پرستاری را در کشورهای مختلف داشته باشند، ضمن اینکه موجب دستیابی به آمار واقعی از پرستاران شاغل و بیکار کشور میشود.
گیوری ادامه داد: فعلا9 برآورد ما این است که حدود 50 نفر پرستار دکترا و دو تا سه هزار نفر پرستار کارشناسی ارشد در کشور داشته باشیم در مورد پرستاران کارشناس نیز آمارهای مختلفی ارائه میشود که بالای صد هزار نفر هستند اما با اجرای این طرح میتوانیم به آمار دقیقی از تعداد پرستاران کشور برسیم.
وی گفت: پروانه کار پرستاران موقت خواهد بود و برای تمدید آن پرستاران باید در دورههای آموزش مداوم شرکت کنند بنابراین اجرای این طرح موجب ارتقای سطح علمی پرستاران می شود.
مدیر کل دفتر پرستاری وزارت بهداشت در مورد رسیدگی به مطالبات پرستاران، افزود: بسیاری از مطالبات پرستاران طی یک سال گذشته عملی شده است و اکنون باید بیشتر به جایگاه حرفهای و خودباوری پرستاران توجه کنیم.
وی گفت: طی یکسال گذشته حق نوبت کاری پرستاران دو برابر شد، حق سختی کار پرستاران 35 درصد افزایش پیدا کرد و طرح ارتقای مسیر شغلی که قبلا9 شامل 65 درصد پرستاران میشد به 100 درصد پرستاران تعمیم پیدا کرد.
وی افزود: افزایش حق نوبت کاری و حق سختی کار تقریبا برای بیش از 90 درصد پرستاران اجرایی شده است و بیش از 70 تا 80 درصد پرستاران نیز مزایای طرح ارتقای مسیر شغلی برخوردار شدهاند و هر کس نیز از این حقوق محروم مانده است میتواند موضوع را به دفتر پرستاری وزارت بهداشت اعلام کند تا در اسرع وقت برای رفع مشکلات اداری آن اقدام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها