گسترش عملیات اشغالگران در جنین | شمار شهدای کرانه باختری به ۱۹ تن رسید

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه و در بحبوحه درگیری مسلحانه با رزمندگان مقاومت فلسطین و شنیده شدن صدای انفجار از شهر جنین برای سومین روز متوالی به تجاوزات خود به شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری اشغالی ادامه داد.
کد خبر: ۱۴۷۰۹۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داد که نیروهای زیادی از ارتش اشغالگر به تفتیش محله شرقی جنین پرداختند، علاوه بر آن دست به یک سری یورش‌ها زده و تعدادی منازل را هدف قرار دادند که شامل دستگیری‌های تعدادی فلسطینی بود.

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد بیشترین تخریب و زمینه سازی برای ورود خودروهای نظامی در جریان تجاوزات وحشیانه به جنین، به تخریب خیابان‌ها و زیرساخت‌های شهر و اردوگاه ادامه دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد: نیروهای اشغالگر عمدا محله‌های الدمج و الحواشین در اردوگاه جنین را با بولدوزر تخریب و ویران کردند. همچنین نیروهای اشغالگر به محاصره خود در جاده‌های منتهی به بیمارستان دولتی جنین ادامه می‌دهند.

با توجه به حملات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن زیرساخت‌ها، شرکت مخابرات فلسطین به دلیل متضرر شدن تجهیزات آن بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی، خدمات مخابراتی و اینترنتی در استان جنین را متوقف کرد.

در شهرک زبابده در جنوب شرقی جنین، یک پهپاد اسرائیلی به یک خودرو حمله کرد و نیروهای اشغالگر از رسیدن آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر فلسطین به محل حمله جلوگیری کردند. در این حمله مبارزان میسرة المشرقة، عرفات الامر و ابوالایمن الخازم به شهادت رسیدند.

خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد: نیروهای اشغالگر به شهرک هجوم بردند، گروهی از مردان جوان را تیرباران کردند و یک خودروی فلسطینی را سوزاندند.

او افزود پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر خون روی زمین مشاهده شد.

ارتش اشغالگر اسرائیل مدعی شد که در جریان رویارویی با نیروهای خود در شهر جنین یک گروه مسلح فلسطینی را هدف قرار داده است و همچنین مدعی شد که وسام حازم، یکی از رهبران جنبش حماس را در جنین ترور کرده است.

تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط پلتفرم‌های فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک خودروی سوخته شده توسط اشغالگران در شهرک زبابده هدف قرار گرفت که منجر به شهادت سه فلسطینی شده است که اجساد آنها توسط اشغالگران کشف و ضبط شده است.

آنروا: مجبور شدیم خدمات خود را در بسیاری از اردوگاه‌های کرانه باختری متوقف کنیم

کمیسر آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کرد: عملیات نظامی اسرائیل ده‌ها هزار نفر را در چهار اردوگاه آوارگان در شمال کرانه باختری تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما مجبور شدیم خدمات خود را در بسیاری از اردوگاه‌های کرانه باختری به دلیل عملیات نظامی اسرائیل متوقف کنیم.

در عین حال بر اساس برآوردهای یونیسف، از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۵۰ کودک در کرانه باختری شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد: تعداد شهدای عملیات نظامی در کرانه باختری به ۱۹ شهید رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها