ببینید ا شهادت فرمانده گردان طولکرم در کرانه باختری

محمد جابر ۲۶ ساله ملقب به ابو شجاع، فرمانده گردان طولکرم در شمال کرانه باختری سرانجام پس از آنکه بار‌ها هدف سوءقصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته و جان سالم به در برده بود، در حملات گسترده نظامیان این رژیم در طولکرم به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۴۷۰۸۸۳
تعداد بازدید : 34

به گزارش جام‌جم‌آنلاین ازالعالم، محمد جابر ۲۶ساله ملقب به ابو شجاع، فرمانده گردان طولکرم در شمال کرانه باختری سرانجام پس از آنکه بار‌ها هدف سوءقصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته و جان سالم به در برده بود، در حملات گسترده نظامیان این رژیم در طولکرم به شهادت رسید. او پس از هربار ترور نافرجام با شجاعت اعلام می‌کرد که همچنان به مبارزات خود با رژیم اشغالگر ادامه دهد.

بنابر گزارش المنار، ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) اعلام کرد  ابوشجاع و ۴نفر دیگر از نیرو‌های مقاومت را در عملیات نظامی گسترده در اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری فلسطین به شهادت رسانده و پیکرهایشان را مصادره کرده است و یک نیروی مجروح دیگر را نیز به اسارت گرفته است.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر امروز اعلام کرد که ارتش این رژیم محمدجابر ابوشجاع فرمانده گردان طولکرم وابسته به گروه هان‌های قدس (در سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که مسئول زنجیره‌ای از عملیات‌های پی‌درپی علیه ارتش رژیم است و در کرانه باختری تحت رصد بود، به شهادت رسانده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ابو شجاع را یکی از مهم‌ترین افراد مقاومت فلسطین توصیف می‌کردند که در لیست ترور این رژیم و کسی که ثبات در شمال کرانه باختری را بر هم زده قرار دارد.

ابو شجاع، یکی از مهمترین بنیانگذاران گردان طولکرم – گروهان قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی است که با شهادت سیف ابو لبده از اردوگاه نور شمس در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۲، جانشین او شد.

رژیم صهیونیستی حدود دو سال پیش، ابو شجاع را پس از آنکه فرماندهی گردان طولکرم را برعهده گرفت و رو در روی نظامیان این رژیم در طولکرم ایستاد، تحت تعقیب قرار داد.

نظامیان این رژیم در راستای تعقیب وی، بار‌ها به منزل پدری اش حمله کرده و اسباب و اثاثیه آن را تخریب کردند. آن‌ها ۵ ماه پیش منزل وی را به طور کامل ویران و برادر بزرگترش به نام عدی را بار‌ها دستگیر کرده و در نهایت او را دو ماه قبل آزاد کردند. در حالی که برادر کوچکتر او به نام حمد از دو سال پیش در اسارت به سر می‌برد.

ابوشجاع در دو نوبت دستگیری، حدود ۵ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بود؛ اولین بار در ۱۷سالگی بازداشت شد. کما اینکه برادر کوچکتر او به نام محمود چند ماه قبل در حمله نظامیان صهیونیستی به اردوگاه نور شمس به شهادت رسید.

ابو شجاع در اردوگاه نور شمس به دنیا آمد و در همانجا بزرگ شد. خانواده او پیشتر در سال ۱۹۴۸ از شهر حیفا رانده شده بودند. وی کودکی را در داخل این اردوگاه سپری کرد و در مدارس آن تعلیم دید، اما هرگز تحصیلات خود را به پایان نبرد.

ابوشجاع از محبوبیت زیادی در میان اهالی طولکرم و کلا کرانه باختری برخوردار و در واقع الگوی جوان رزمنده و مدافع در برابر رژیم اشغالگر بود.

وی پس از آنکه از توطئه رژیم اشغالگر برای ترور در آوریل جان به در برده بود، گفت: پیام من برای رژیم اشغالگر این است که راه ما راه شهداست و در برابر این رژیم می‌ایستیم و مبارزات ما تا تحقق پیروزی ادامه دارد.

وی گفته بود: رژیم صهیونیستی هرگز موفق به ترور روحی و روانی من نخواهد شد.

با شهادت این چند رزمنده در طولکرم – که رژیم صهیونیستی جنازه آن‌ها را هنوز در بازداشت دارد – آمار شهدای طولکرم از دیروز تا الان به ۱۷ شهید و از ۷ اکتبر گذشته به ۶۶۹ شهید رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها