سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

استفاده از تجربه عملیات اربعین برای خونخواهی شهید هنیه

یک تحلیلگر مسائل منطقه با بیان اینکه پرونده خونخواهی شهید اسماعیل هنیه با عملیات اخیر حزب‌الله متفاوت است، گفت: شهادت شهید اسماعیل هنیه در تهران فراموش نخواهد شد و برای خونخواهی این شهید از تجربه عملیات موفق اربعین نیز استفاده خواهد شد.
یک تحلیلگر مسائل منطقه با بیان اینکه پرونده خونخواهی شهید اسماعیل هنیه با عملیات اخیر حزب‌الله متفاوت است، گفت: شهادت شهید اسماعیل هنیه در تهران فراموش نخواهد شد و برای خونخواهی این شهید از تجربه عملیات موفق اربعین نیز استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، سید رضا صدرالحسینی درباره دستاورد‌های عملیات اربعین افزود: یکی از مسائل مهم عملیات موفق اربعین اشراف اطلاعاتی حزب‌الله به نقاط بسیار سری رژیم صهیونیستی بود.

 

وی یادآور شد: نوع مهماتی که در این عملیات استفاده شد، برای کشتن یا تخریب شدید نبود در واقع حزب الله این پیام را به رژیم صهیونیستی داد که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد برای تغییر معادلات منطقه‌ای از قوا و امکانات نظامی خودش استفاده کند، حزب‌الله با توجه به اشراف اطلاعاتی که از همه زوایای قدرت نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دارد می‌تواند ضربات سهمگین، هولناک و غیر قابل جبرانی به آن‌ها وارد کند.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: البته دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کردند که اگر احساس کنیم عملیات اربعین به نتیجه نرسیده است، یک عملیات دیگر را در سطحی وسیع‌تر انجام خواهیم داد.

 

صدر الحسینی با اشاره به اینکه این مساله نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در یک دو راهی قرار گرفته است، بیان کرد: رژیم صهیونیستی بی‌تاثیر بودن این عملیات را برجسته و بزرگنمایی می‌کند. این در حالی است که اگر این اتفاق بیفتاد، دوباره حزب الله ضربات شدیدتری به رژیم صهیونیستی خواهد زد.

 

وی عنوان کرد: در واقع رژیم صهیونیستی ناچار است، ضرباتی را که به پیکره امنیتی و نظامی‌اش خورده است، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اقرار کند.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه تاکید کرد: بنابراین چنین مسائلی دست بالای حزب‌الله در منطقه، افزایش قدرت مقاومت و تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت را به تصویر می‌کشد.

 

صدرالحسینی درباره اینکه آیا عملیات اربعین با خونخواهی شهید هنیه و اقدام جمهوری اسلامی ایران مرتبط است؟ نیز به جام جم آنلاین گفت‌: اقدام اخیر حزب الله در چارچوب عملیات اربعین سبب شناخت دقیق‌تر نقاط کور و ناشناخته رژیم صهیونیستی برای مقاومت از جمله ایران شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه پرونده خونخواهی شهید اسماعیل هنیه با اقداماتی که حزب‌الله برای خونخواهی شهید فواد شکر انجام داد متفاوت است، عنوان کرد: شهادت اسماعیل هنیه در تهران فراموش نخواهد شد و برای خونخواهی از تجربه عملیات موفق اربعین نیز استفاده خواهد شد.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: علاوه بر این عملیات اربعین سبب افزایش روحیه مقاومت و افزایش اطلاعات فرماندهان مقاومت از نقاط کور و ناشناخته رژیم صهیونیستی شده است.

 

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: به این ترتیب می‌توان گفت عملیات اربعین به عملیات خونخواهی اسماعیل هنیه نیز کمک خواهد کرد، این در حالی است که چگونگی، زمان، سطح، میزان و عمق این عملیات مشخص نیست.

 

 وی بیان کرد: عملیات اربعین همچنین نشان داد در شرایطی که رژیم صهیونیستی در آماده باش کامل قرار دارد مکان‌های امنیتی و نظامی این رژیم قابل نفوذ است و بطور حتم استفاده از تجربیات عملیات اربعین برای همه جبهه مقاومت امکان پذیر است.

این تحلیلگر مسائل منطقه اظهار کرد: عملیات موفق اربعین حزب‌الله می‌تواند پیام روشنی برای آتش‌بس تحمیلی از جانب رژیم‌صهیونیستی و حامیان غربی آن در قالب مذاکرات یک‌سویه نیز داشته باشد که مقاومت فلسطین همچنان با حمایت کامل جبهه مقاومت همراه خواهد بود.

به گفته صدرالحسینی هماهنگی و وحدت کامل میادین مقاومت از دیگر پیام‌های روشن این عملیات بود.

وی عنوان کرد: پیامد‌های داخلی و منطقه‌ای عملیات اربعین را از واکنش‌های مخالفان سیاسی نتانیاهو و حضور مقامات ارشد نظامی آمریکا در تل‌آویو که در مدت کوتاهی بعد از عملیات شاهد آن هستیم، می‌توان تحلیل کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها