استفاده از تجربه عملیات اربعین برای خونخواهی شهید هنیه
سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

استفاده از تجربه عملیات اربعین برای خونخواهی شهید هنیه

جهاد اسلامی فلسطین: ربودن پیکر شهدا نقض قوانین بین‌المللی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای ربودن پیکر شهدای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را یک جنایت و نقض آشکار قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۱۸
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از خبرگزاری سما، در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است: رژیم اشغالگر پیکر صد‌ها شهید از جمله پیکر اسرایی را که در زندان‌های این رژیم زیر شکنجه و بی‌توجهی پزشکی به شهادت رسیدند، نزد خود نگهداشته و تحویل نمی‌دهد.
 
جنبش جهاد اسلامی در این باره اضافه کرد: ربودن پیکر شهدا پس از دفن آن در غزه، جنایتی دیگر و نقض آشکار تمامی قوانین بین‌المللی است.
 
این بیانیه پس از آن صادر شد که باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پیکر۵۵۲ شهید فلسطینی را نزد خود نگه داشته و آن‌ها را تحویل نمی‌دهد.
 
باشگاه اسیران فلسطین در گزارشی به مناسب روز ملی بازپس گیری پیکر‌های شهدا، افزود: ۲۹۶ پیکر از ۵۵۲ پیکر را رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ نزد خود نگه داشته است.
 
براساس این گزارش، پیکر ۹ زن، ۵۵ کودک، ۳۲ اسیر، ۵ شهید از مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ و ۶ شهید از آوارگان فلسطینی در لبنان در میان این پیکر‌های ربوده شده وجود دارد.
 
از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» نیز رژیم صهیونیستی پیکر ۱۴۹ شهید یعنی معادل نیمی از کل پیکر‌های ربوده شده از سال ۲۰۱۵ را نزد خود نگه داشته است.
 
باشگاه اسیران فلسطین اضافه کرد که این آمار‌ها شامل پیکر شهدای فلسطینی ربوده شده از نوار غزه نمی‌شود، زیرا آماری در این باره وجود ندارد.
 
این باشگاه افزود: پیش بینی می‌شود که پیکر صد‌ها شهید از نوار غزه توسط نظامیان صهیونیست ربوده شده باشد.
 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعتراف کرد که پیکر هزاران فلسطینی را از نوار غزه ربوده و برای بررسی به موسسه پزشکی قانونی این رژیم منتقل کرده است.
 
در حالی که از ابتدای جنگ علیه نوار غزه تاکنون گزارش‌های متعددی درباره ربودن پیکر هزاران فلسطینی در نوار غزه و سرقت اعضای بدن آن‌ها توسط رژیم اشغالگر منتشر شده، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ هزاران پیکر را از نوار غزه آورده و مورد بررسی قرار داده است.
 
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم این اجساد را به این دلیل مورد بررسی قرار داده تا متوجه شود که آیا آن‌ها متعلق به اسرای اسرائیلی در نوار غزه هستند.
 
جنایات رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که وزارت بهداشت فلسطین در گزارشی تازه اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۴۰ هزار و ۴۷۶ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.
 
این وزارتخانه افزود: شمار مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی نیز تاکنون به ۹۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسیده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها