یک مقام آمریکایی فاش کرد:

همکاری اطلاعاتی آمریکا با رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان

یک مقام آمریکایی فاش کرد که اطلاعات مواضع حزب‌الله در لبنان، که روز گذشته هدف حملات جنگنده‌ها و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت، ایالات متحده به این رژیم داده بود.
کد خبر: ۱۴۷۰۳۶۸

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم،یک مقام آمریکایی فاش کرد که اطلاعات مواضع حزب‌الله در لبنان، که روز گذشته هدف حملات جنگنده‌ها و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت، ایالات متحده به این رژیم داده بود.

یک مقام مسئول آمریکایی که تمایلی به افشای نامش نداشت به روزنامه نیویورک تایمز گفت که ایالات متحده در حملاتی که سحرگاه روز یکشنبه به اهدافی در لبنان انجام شد، تعدادی تصاویر شناسایی را که توسط هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها گرفته بود در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.

این مقام تصریح کرد: برخی تصاویر شناسایی در اختیار اسرائیل قرار گرفت که این رژیم با کمک آنها، سکو‌های شلیک موشک حزب‌الله را هدف قرار داد.

اتحادیه رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر، روز گذشته به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد  آمریکا در به اصطلاح حمله پیشگیرانه علیه حزب‌الله به اسرائیل کمک اطلاعاتی کرده است.

در همین راستا، دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر مدعی شد: تل‌آویو در سحرگاه یکشنبه حمله پیشگیرانه‌ای را علیه حزب‌الله انجام داد که طی آن، ۱۰۰هواپیمای نیروی هوایی اسرائیل با هدف از بین بردن تهدید، هزاران سکوی پرتاب موشک را هدف قرار دادند.

این در حالی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیشب (یکشنبه) اعلام کرد که این گروه در پاسخ به جنایت ترور "فؤاد شکر" در اواخر ژوئیه گذشته، بیش از ۳۰۰ موشک به سمت پایگاه‌ها و سایت‌های رژیم اشغالگر شلیک کرد. این عملیات به "روز اربعین" نامگذاری شده است.

رد ادعای رژیم صهیونیستی در باره عملیات پیش‌دستانه

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود با بیان این که در عملیات دیروز (یکشنبه) بیشتر از آنچه که برنامه‌ریزی شده بود، اهداف خود را محقق کردیم، در رد ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله پیش دستانه به حزب‌الله اظهار کرد: آنچه که دشمن در لبنان بمباران کرد، هیچ انبار موشک بالستیک در آن‌ها وجود نداشت. ما چندی پیش تمام دره‌ها را از موشک‌های بالستیک خالی کرده بودیم.

وی افزود: اظهارات دشمن مبنی بر هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک که برای حمله به تل‌آویو آماده شده بودند، دروغ است. حملات اسرائیل فقط به دو سکوی پرتاب موشک اصابت کرد. در این حمله سکو‌های پرتاب پهپاد مورد اصابت قرار نگرفتند.

دبیرکل حزب‌الله لنبان گفت: دشمن از صد‌ها حمله سخن می‌گوید؛ حال آنکه فقط دو سکوی پرتاب موشک هدف قرار گرفته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها