یک منبع حماس اعلام کرد: سفر هیأت این جنبش به قاهره

یکی از سران جنبش حماس اعلام کرد که هیاتی از سران آن ظهر امروز برای اطلاع از روند مذاکرات جاری درباره قرارداد تبادل اسرا و آتش‌بس غزه و نه حضور در مذاکرات احتمالیِ فردا، وارد قاهره می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۰۱۸۱

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،یکی از سران جنبش حماس اعلام کرد هیاتی از سران آن ظهر امروز برای اطلاع از روند مذاکرات جاری درباره قرارداد تبادل اسرا و آتش‌بس غزه و نه حضور در مذاکرات احتمالیِ فردا، وارد قاهره می‌شود.

یکی از رهبران جنبش حماس امروز شنبه اعلام کرد که هیاتی از این جنبش به قاهره می‌رود، اما در مذاکرات با میزبانی مصر برای رسیدن به آتش‌بس با رژیم صهیونیستی در نوار غزه حضور نمی‌یابد.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: یک هیات از سران جنبش حماس امروز شنبه به قاهره، پایتخت مصر می‌رود، این هیات با مسئولان ارشد سرویس اطلاعات مصر برای اطلاع از تحولات مذاکرات جاری درباره قرارداد تبادل اسرا و توافق آتش‌بس در نوار غزه دیدار خواهد کرد.

منبع یاد شده تاکید کرد: این سفر به معنای شرکت در مذاکراتی نیست که احتمالا (فردا) یکشنبه برگزار می‌شود.

طبق اعلام برخی رسانه‌ها، این هیات ظهر امروز وارد قاهره می‌شود و در آنجا با برخی مسئولان مصری دیدار کرده و از تحولات مذاکرات جاری درباره آتش‌بس در غزه اطلاع می‌یابد.

در این باره «عزت الرشق» از رهبران جنبش حماس در این رابطه اظهار کرد: عصر امروز یک هیات از جنبش حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه وارد قاهره می‌شود.

الرشق گفت: سفرالحیه به قاهره بنا بردعوت برادران میانجی در مصر و قطر برای اطلاع از نتایج مذاکرات قاهره انجام می‌شود.

او افزود: حماس بر پایبندی خود به آنچه در تاریخ دوم ژوئیه بر اساس بیانیه بایدن و قطعنامه شورای امنیت توافق شد، تاکید دارد. 

این رهبر حماس  گفت: حماس ضمن تاکید بر آمادگی خود برای اجرای آنچه توافق شده، اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی و پایبندی آن به اجرای توافق و توقف مانع‌تراشی در روند دستیابی به توافق را خواستار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها