رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان اعلام کرد؛

برنامه های حوزه مسکن در هفته دولت 1403

با ریاست فرماندار دشتستان و حضور رئیس راه و شهرسازی،بانکهای عامل و سایر اعضاء در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد؛

چهارمین جلسه شورای مسکن 1403 شهرستان دشتستان

پروژه های بزرگی مربوط به نهضت ملی مسکن در دشتستان طی یکسال اخیر عملیات اجرایی آن آغاز گردیده و با تلاش همه مسئولین مرتبط شاهد اتمام و یا پیشرفت فیزیکی بالای این پروژه ها هستیم.
کد خبر: ۱۴۶۹۸۲۵

به گزارش جام جم-رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در ابتدای جلسه به گزارش آماری آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن شهرستان پرداخت و سپس گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست احداث ارائه نمودند.
زهرا هوائی گفت؛پروژه های بزرگی مربوط به نهضت ملی مسکن در دشتستان طی یکسال اخیر عملیات اجرایی آن آغاز گردیده و با تلاش همه مسئولین مرتبط شاهد اتمام و یا پیشرفت فیزیکی بالای این پروژه ها هستیم.
حال از اعم پروژه های نهضت ملی مسکن ۹۶واحدی شهر برازجان است که در هفته دولت پیش رو شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
 ۳۴۰واحدی برازجان نیز که در نیمه دوم سال۱۴۰۲آغاز به عملیات اجرایی نموده است اکنون حدود بیش از ۳۹درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از پروژه های فعال حوزه می باشد.
 همچنین در بحث آماده سازی ها ۲۳هکتاری جوانی جمعیت برارجان پیشرفت قابل قبولی در اجرای گذرها یعنی بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه اکنون فعال می باشد. ساماندهی مسیل آبراهه(احداث دیوار حفاظتی) این سایت نیز در مناقصه جهت انتخاب پیمانکار است.
ساماندهی مسیل آبراهه سایت نهضت ملی مسکن محدوده ۶۰هکتاری برازجان به طول ۲/۵کیلومتر با ۸۵درصد پیشرفت در حال اجراست.
زهرا هوائی،ادامه داد در یکسال اخیر در شهر سعدآباد،دالکی،کلمه،بوشکان زمین تامین و جهت اختصاص به متقاضیان به بنیاد مسکن تحویل گردیده است.
وی اضافه کرد،آماده سازی(اجرای گذر) اراضی نهضت ملی مسکن شهرهای بوشکان و کلمه و فاز دوم شهر برازجان پیمانکار تعیین و در هفته دولت پیش رو کلنگ زنی انجام خواهد شد.
پروژه های آپارتمانی دیگری در قالب نهضت ملی مسکن من جمله ۳۴۰واحدی(جدید)و.... در حال مناقصه یا آماده انجام مراحل مناقصه است.
هوائی افزود،دو قطعه زمین نیز با مجموعه خیرین مسکن ساز در شهر برازجان تفاهم گردیده که پروژه اول ۲۴واحدی اکنون با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰درصد فعال بوده و اولویت اختصاص نیز با متقاضیان دو معلولی بهزیستی بوده است.و قطعه جدید نیز در ۳۶واحد طراحی و آماده شروع عملیات اجرایی است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان ادامه گفت،؛ در دو ماهه اخیر حدود ۶۴۰فقره سند تک برگ قطعات تفکیکی نهضت ملی صادر گردیده است و ما بقی نیز در مرحله صدور می باشند.
هوائی اضافه کرد،تا به امروز ۵۵۵قطعه زمین مربوط به جوانی جمعیت دشتستان تخصیص گردیده و    در انجام مراحل انعقاد قرارداد می باشند.
۱۴۱قطعه زمین به اقشار ویژه(خانواده شهدا و جانبازان)قرارداد منعقد شده و یا در حال انعقاد است.
 در سایت مذکور برنامه احداث پروژه های دیگری نیز در دست اجراست.
و در خصوص تسهیلات خودمالکی ۳۴۰مورد قرارداد منعقد و یا تسهیلات پرداخت گردیده است.
بنافی فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تقدیر از ادارات متولی نهضت ملی مسکن گفت؛همانطور که موارد گزارش گردید پروزه ۹۶واحدی راه و شهرسازی در هفته دولت افتتاح می شود ،تمام دستگاههای مرتبط در خصوص صدور پایان کار و اسناد عرصه و اعیان اهتمام ویژه ای داشته و در صدور به موقع با مجموعه راه و شهرسازی همکاری نمایند.
وی به نصب انشعابات آب و برق واحدهای این پروژه توسط دستگاههای مرتبط خدمات رسان اشاره نموده و افزود تا قبل از برنامه افتتاح نسبت به تکمیل انشعابات اقدام گردد. 
احمد بنافی گفت، در شهرهایی که زمین فراهم نگردیده و امکان تامین زمین  میسر نبوده متولیان با بخشداران و... دوباره سعی و تلاش نموده و جهت شناسایی افراد دارای اراضی مناسب الحاق اقدام نمایند.
فرماندار دشتستان به آماده سازی سایتهای نهضت ملی مسکن شهرستان اشاره نموده و افزود،در اتمام آماده سازیها تسریع شود تا بتوان سریعتر نسبت به تحویل قطعات به متقاضیان دارای قرارداد اقدام نمود.
بنافی تاکید در ساماندهی وضعیت متقاضیان در سامانه نهضت ملی مسکن نمود و افزود:متقاضیان موثری که در سامانه مذکور بوده وضعیت آنها  تعیین تکلیف گردد.
احمد بنافی در ادامه با اشاره به تامین زمین جوانی جمعیت گفت؛جوانی جمعیت و اقشار فاقد مسکن را در اولویت اختصاص قرار داده،تامین زمین این متقاضیان از اولویتها باشد.
فرماندار شهرستان دشتستان در پایان  به بانکها تاکید نمودند که۷۲۵نفر تاکنون جهت اخذ تسهیلات شهری در سامانه  ثبت نام نموده اند تا کنون ۳۴۰نفر به پرداخت رسیده،نسبت به تعیین تکلیف درخواست این افراد در پرداخت تسهیلات خودمالکی اهتمام ویژه ای داشته و در جلسات آتی آمار قابل قبولی ارائه نمائید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها